سفر وزیرخارجه انگلیس به کشورهای عربی با محوریت سوریه و یمن

222363_737وزیر خارجه انگلیس امروز سفرش را به کشورهای حوزه خلیج فارس را با هدف تاکید بر اقدام بیشتر در سوریه و یمن آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس قرار است امروز وارد عربستان شود و پس از آن به کشورهای کویت، بحرین، امارات و عمان می‌رود.

هاموند در سفرش به کویت با اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل به یمن نیز دیدار و گفت و گو می‌کند. وی در این دیدار بر حمایت انگلیس از روند صلح در یمن تاکید دارد.

وزیر خارجه انگلیس کمی پیش از سفرش اعلام کرد: به هر جا می‌نگریم، شاهد خطرناک‌تر و بی ثبات‌تر شدن جهان هستیم. انجام تعهدات بین المللی، یک اصل بنیادین برای حفظ امنیت و ثبات انگلیس است.

وی ادامه داد: روابط مستحکم انگلیس با کشورهای حوزه خلیج فارس ما را قادر می‌کند که درباره چالش‌های منطقه‌ای و تهدیدات مشترکی که با آن‌ها مواجه هستیم، با یکدیگر همکاری کنیم. این همکاری‌ها در موضوعات افراط‌گرایی خشونت آمیز، تروریسم و شرایط شکننده اقتصادی است.

وزیر خارجه انگلیس افزود: بحران یمن، اولین مساله در دستور کار سفر من است. سقوط دولت یمن گزینه پیش روی ما نیست. انگلیس به همکاری‌های خود با تمام طرف‌های دخیل در این بحران برای یافتن یک راه حل سیاسی جامع ادامه خواهد داد.

Author

About Author