سفر معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل متحد به ولایت بغلان

معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل متحد در امور افغانستان به روز یکشنبه (۳۱ ثور) طی یک سفر رسمی وارد ولایت بغلان شده و در مورد وضعیت سیاسی، امنیتی و انکشافی این ولایت با مقام های ملکی و نظامی بغلان بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “خانم داهرل کاردل” معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل متحد در امور افغانستان در حالی وارد ولایت بغلان شده است که درین اواخر تحرکات نظامی و حملات تهاجمی طالبان مسلح افزایش بی پیشینه یافته و این گروه در بخش های ازین ولایت عملاً حضور فزیکی دارند.

عبدالحی نعمتی والی بغلان که پس ازین دیدار طی یک کنفرانس مطبوعاتی با رسانه ها صحبت می کرد، هدف سفر خانم کاردل را بررسی اوضاع سیاسی، امنیتی و انکشافی این ولایت عنوان نمود و از همکاری این نهاد بین المللی در راستای بهتر شدن اوضاع در بغلان ابراز امید واری نمود.

والی بغلان گفت، ضمن ارایه گزارش از چگونگی وضعیت درین ولایت، پیشنهادهای را نیز به نماینده سازمال ملل متحد داشته و از آن در قسمت فراهم سازی یک کنفرانس با مقام های مرکزی حکومت افغانستان مبنی بر جلب توجه این مقام ها شده است.

آقای نعمتی وضعیت امنیتی بغلان را نسبت به سال پیش بهتر توصیف کرده و از ناکام شدن پلان های طالبان مسلح با راه اندازی عملیاتی که تحت نام “منصوری” داشتند خبر داد.

به گفته والی بغلان موقعیت استراتیژیک این ولایت باعث شده است که گروه های هراس افگن بیشتر در نا امن سازی آن تلاش نمایند، ازین لحاظ حملات گسترده شان را در بخش های ازین ولایت بویژه ولسوالی برکه آغاز کرده اند.

این درحالی است که هفته گذشته جنرال اکرام الدین سریع فرمانده پولیس بغلان از حضور اتباع خارجی در صفوف مخالفین مسلح درین ولایت سخن زده بود و همچنان بروز شنبه (۳۰ ثور) یک منبع دولتی ولسوالی برکه از نشست یک چرخبال در ساحه زیر کنترول طالبان مسلح درین ولسوالی خبر داده بود.

درحالی معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل متحد در امور افغانستان وارد ولایت بغلان شده است که هم اکنون درگیری ها میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در منطقه بالادوری شهر پلخمر در نزدیکی شاهراه عمومی پلخمری-کندز ادامه دارد و همچنان ساحات دندغوری و دندشهاب الدین در حومه شهر پلخمری و ولسوالی دهنه غوری در کنترول طالبان مسلح به سر می برد.

محراب الدین ابراهیمی – بغلان

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *