سرگردانی اسرائیل برای کشف تونل های حزب الله

ارتش رژیم اسرائیل عملیات حفاری را در مناطق شمال فلسطین اشغالی برای کشف تونل های حزب الله لبنان آغاز کرد.

ارتش رژیم اسرائیل عملیات حفاری را در مناطق شمال فلسطین اشغالی برای کشف تونل های حزب الله لبنان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ارتش رژیم اسرائیل در منطقه شهرک “زرعیت” و پس از اعلام اسرائیلی‌های ساکن این شهرک مبنی بر شنیدن صداهایی مشکوک از زیر زمین، تلاش برای کشف تونل‌های حزب الله را آغاز کرده اند.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند ارتش رژیم اسرائیل عملیات حفاری را در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده و در پی یافتن تونل‌هایی است که تاکید می‌کند، از آن حزب الله است.

پایگاه خبری العهد ضمن نقل این خبر نوشت: یک منبع نظامی اسرائیلی در این خصوص مدعی شد که ساکنان این شهرک ادعا می‌کنند، تونل‌هایی در زیر زمین درحال حفاری است و گروه‌های مهندسی ارتش درحال بررسی موضوع هستند.

در عین حال، منابع خبری اسرائیلی، پس از عملیات حزب‌الله علیه چند موتر نظامی ارتش این رژیم در مزارع اشغالی شبعاء در ظهر چهارشنبه، از توقف این عملیات خبر دادند.

دو ماه پیش روزنامه معاریو با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که ساکنان شهرک اسرائیل‌نشین در زرعیت، از این امر بسیار نگران هستند و ارتش را تهدید کرده‌اند، در صورتی‌که اقدام لازم در این خصوص به عمل نیارود، آنها خود دست به کار خواهند شد.

آنها می‌گویند که صدای حفاری‌هایی را زیر منازل خود می‌شنوند، در حالی‌که یک مقام مسئول در ارتش رژیم اسرائیل در آن زمان با رد این ادعا تاکید کرد که اطلاعاتی مبنی بر وجود حفاری زیر زمینی در این منطقه به دست ارتش رژیم اسرائیل نرسیده است.

معاریو هفته گذشته به نقل از یک افسر مهندسی ارتش رژیم اسرائیل نوشت که برعکس آنچه در غزه شاهد آن بودیم، در مرزهای شمالی هیچ تونلی یافت نشد و شاید یکی از دلایل آن نامساعد بودن بافت زمین و نوع خاک این منطقه باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *