سرپناه دو هزار آواره روهینگیایی مسلمان طعمه آتش شد

2012_burma_burninghouseآتش سوزی در اردوگاه آوارگان روهینگیایی در غرب ایالت راخین میانمار حدود ۵۰ پناهگاه را از بین برد و دو هزار مسلمان را بی خانمان کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این آتش سوزی روز سه شنبه در اردوگاه جامعه مسلمانان روهینگیا که از سال ۲۰۱۲ پس از یورش گروهی از بودائیان تندرو و کشتار مسلمانان آواره شدند، اتفاق افتاد.

به نوشته روز چهارشنبه تارنمای ‘برمه تایمز’ و ‘میانمار تایمز’، آتش نشان ها شعله های آتش را پیش از آنکه به پناهگاه های دیگر سرایت کند مهار کردند و برخی از مردم آسیب دیده نیز مورد درمان قرار گرفتند.

طبق روند معمول در هر پناهگاه بین ۶ تا ۸ خانواده مسلمان روهینگیایی زندگی می کنند که شعله های آتش سرپناه آنها را در اردوگاه غرب ‘سیتوه’ نزدیک به ساحل نابود کرد.

حدود ۱۲۵ هزار مسلمان روهینگیایی در اردوگاه های میانمار باقی مانده اند که با محدودیت های مسافرتی شدید روبرو بوده و در اردوگاه ها زندگی می کنند.

سازمان های کمک رسانی بین المللی و محلی برآورد کرده اند حدود دو هزار نفر تحت تاثیر این آتش سوزی قرار گرفته باشند و این آوارگان به طور موقت هیچ سقفی بالای سر نخواهند داشت.

‘متی اسمیت’ مدیر یک گروه کمک کننده به روهینگیایی ها، گفت که حدود ۵۰۰ خانواده روهینگیا بی خانمان شده اند و سرپناه آنها در مدت ۴۵ دقیقه سوخته است.

وی گفت که این زمان کمی برای ساکنان این اردوگاه به منظور جابجایی وسایل ناچیز و مواد غذایی داخل سرپناه ها بوده و آوارگان پس از آتش سوزی سریع پناهگاه ها را ترک کرده اند.

حدود ۳۵ آواره روهینگیایی از جمله ۹ کودک مسلمان که در یک اردوگاه زندگی می کردند نیز در ماه حمل جاری پس از واژگون شدن یک قایق در آب های سواحل ناآرام ایالت راخین کشته شدند.

این قایق حدود ۶۰ مسافر یک اردوگاه را که در آن مسلمانان روهینگیایی زندگی می کردند برای خرید از بازار محلی منتقل می کرد.

در ایالت راخین در غرب میانمار اردوگاه های آوارگان قوم روهینگیا قرار دارد. بودائیان تندرو از سال ۲۰۱۲ خشونت های زیادی علیه این اقلیت قومی اعمال کرده و صدها نفر از این مسلمانان توسط این گروه افراط گرا با حمایت نظامیان حاکم در دولت سابق کشته شدند.

Author

About Author