سرپرست وزیر بجای سرپرست وزیر دیگر در وزارت تحصیلات عالی تعیین شد

عبدالطیف روشان سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان دیشب در یک پست فیسبکی از استفعا خود خبر داد و دلیل استغفای خود را عدم قربانی در شایعات اخیر شبکه‌های اجتماعی، حفظ شخصیت عملی خود به حیث استاد و تحمیل ملحوظات سیاسی خوانده بود.

این در حالیست که رییس جمهوری افغانستان نجیب‌الله خواجه عمری را به‌حیث سرپرست وزارت تحصیلات عالی و نامزد این وزارت به کار گماشته است.

در اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که « به تأسی از حکم مندرج فقرۀ (۱۱) ماده شصت و چهارم قانون اساسی، تعیین و معرفی محترم پوهنمل داکتر نجیب الله خواجه عمری، بحیث نامزد وزیر وزارت تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان، منظور است.»

در ادامه این خبرنامه آمده است که « وزیر دولت در امور پارلمانی مؤظف شده‌است تا آقای عمری را برای کسب رأی اعتماد به ولسی جرگه معرفی کند.»

این عزل و نصب‌های سرپرست وزیران در حالی از سوی حکومت انجام می‌شود که پارلمان افغانستان از این‌که نصف کابینه را سرپرست وزیران اداره می‌کنند اعتراض کرده اند.

همچنان آگاهان به این باور اند که سرپرست بودن وزیران حیطه صلاحیت شان را محدود می‌کند و این باعث تمرکز قدرت در ارگ ریاست جمهوری می‌شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *