سرنوشت نامعلوم وحیدی تا زمان برگزاری محکمه استیناف

قرار است محکمه استیناف عبدالرزاق وحیدی در جریان هفته آینده برگزار شود و وی تا آن زمان همچنان در توقیف به سر خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات و تکنالوژی معلوماتی حدود یک هفته پیش از سوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرم‌ های سنگین در یک محکمه غیابی به سه سال حبس محکوم و بازداشت شد.

بازداشت وحیدی واکنش های سریع شماری از حقوق دانان را بر انگیخت و دستگاه عدلی کشور را به بی عدالتی در مورد پرونده وی متهم کردند.

محمد امین احمدی استاد حقوق در یکی از دانشگاه های کشور گفته که چند روزى است که از زندانی شدن «وحیدى» استاد ریاضی دانشگاه کابل مى گذرد، با وجود اینکه به لحاظ قانونى آزادى ایشان تحت تضمین بلامانع است، اما هنوز آزاد نشده است.

احمدی از نهادهای عدلی کشور خواسته که وحیدی را مطابق قانون تحت تضمین آزاد کند، چون متهم و محکوم به جرم سنگین نیست، هنوز حکم ایشان نهایى نشده و از سویی هم استاد دانشگاه است و نفس این که یک استاد است از حق احترام بر جامعه و دولت برخوردار است.

در همین حال، محمد فرهنگ وکیل مدافع وحیدی در پیوند به این موضوع به خبرگزاری خاورمیانه گفت که با اعتراض بر حکم محکمه، پرونده وی را به محکمه استیناف تسلیم کرده و منتظر برگزاری آن است.

فرهنگ افزود که تلاش برای برگزاری محکمه استیناف جریان دارد و به احتمال زیاد در هفته آینده این محکمه دایر خواهد شد.

از سویی هم او اظهار داشت که طبق قانون، وحیدی تا زمان برگزاری محکمه استیناف و قطعی شدن حکم اش باید از توقیف آزاد می شد، ولی لوی سارنوالی این همکاری را نپذیرفته و از این مسوولیت شانه خالی کرده است.

این در حالی است که وظیفه عبدالرزاق وحیدی در جریان سالهای گذشته از سوی رییس جمهور به حالت تعلیق در آمد و به اتهام سوءاستفاده از صلاحیت های وظیفوی بر علیه او پرونده تشکیل داده شد و بعد از تبرئه از سوی چند دادگاه، در یک دادگاه غیابی به سه سال حبس محکوم شد.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *