سرنوشت نامعلوم نیروهای امنیتی در نادعلی

NADبا وجود پیشروی های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در مناطقی از ولسوالی نادعلی، همچنان از سرنوشت سربازان ناپدید شده در این ولسوالی خبری نیست؛ اما ویدیوی تازه طالبان مسلح نشان می دهد که بیش از ۲۰ سرباز در اسارت آنها هستند.

عمر ځواک، سخنگوی والی هلمند، امروز (۱۳اسد) به خبرگزاری خاورمیانه گفت که نیروهای امنیتی به شمول ضربتی، هوایی، زمینی و توپچی در حال پیشروی در مناطقی از ولسوالی نادعلی هستند.

به گفته وی، این نیروها شماری از مناطق را نیز تصفیه کرده و طالبان مسلح را به عقب رانده اند و هم اکنون نیز در حال نبرد با مخالفان مسلح هستند.

ځواک اظهار داشت که در کنار تصفیه، پاکسازی و نابودی طالبان مسلح، نیروهای امنیتی کشور در حال ردیابی تماس های برقرار شده از سوی سربازانی هستند که سه روز پیش ناپدید شده اند.

سخنگوی والی هلمند تاکید کرد که تا هنوز از سرنوشت این سربازان خبری در دست نیست و تلاش جدی صورت گرفته است که محل حضور آنها مشخص شود.

با این حال، روز گذشته شورای ولایتی و جامعه مدنی ولایت هلمند ادعا داشتند که سربازان ناپدید شده نزد طالبان مسلح هستند و به اسارت آنها در آمده اند.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح با نشر ویدیویی که به تازه گی در حساب توئیتر خود گذاشته است از حضور شماری از سربازان نزد آنها خبر داده است.

در این ویدیو که از یک اتاق گرفته شده است، بیش از ۲۰ سرباز امنیتی کشور دیده می شود و در بخش دیگر این ویدیو شماری از زخمی های نیروهای امنیتی به تصویر در آمده است.

اما سوالی که وجود دارد این است که چرا مقام های محلی حاضر به بازگو کردن واقعیت در مورد وضعیت نیروهای امنیتی نیستند و واقعیت را پنهان می کنند؟

Author

About Author