سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دالری پاکستان در افغانستان

افغانستان و پاکستانمقامات پاکستان اعلام کردند که کار روی چندین پروژه این کشور در افغانستان را با ارزش ۵۰۰ میلیون دالر آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر توسعه و برنامه‌ریزی حکومت پاکستان اعلام کرده است که اسلام‌آباد چندین پروژه در بخش‌های آموزش، بهداشت و زیرساخت ها در افغانستان روی دست دارد.

احسان اقبال، وزیر توسعه و برنامه‌ریزی پاکستان تاکید کرده است که کار روی این پروژه ها به ارزش ۵۰۰ میلیون دالر به کمک اسلام آباد آغاز شده است.

به گفته وی، همچنین پاکستان ۳۰۰ بورسیه به دانشجویان افغانستان برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور ارائه کرده و  ۱۰۰ دانشجوی افغانستانی در رشته مدیریت در دانشگاه لاهور تحصیل کرده‌اند.

آقای اقبال در دیدار با هیئت افغانستانی متشکل از قانون‌گذاران، دانشجویان و اعضای جامعه مدنی گفته که پاکستان خواستار برقراری روابط حسنه با کشورهای همسایه‌اش از جمله افغانستان است زیرا دو کشور سرنوشت مشترک دارند.

وزیر توسعه و برنامه‌ریزی دولت پاکستان با تأکید بر گسترش مناسبات علمی، هنری و تجاری دو کشور اظهار داشت: کابل و اسلام‌آباد باید با تمرکز بر روابط اجتماعی و اقتصادی، فصل جدیدی را در روابط دوجانبه آغاز کنند.

Author

About Author