سرمایه گذاری عربستان بر باد رفت

از آنجایی که عربستان سعودی رابطه نزدیکی با دموکرات های امریکا دارد و برای پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات سرمایه گذاری بزرگی کرده بود، حال با پیروزی دونالد ترامپ، این سرمایه بر باد رفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، لحظاتی پیش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلام شد که بر اساس آن دونالد ترامپ با کسب ۲۷۷ رای از حوزه های انتخاباتی به عنوان رئیس جمهور چهار سال آینده این کشور انتخاب شد.

در این انتخابات، هیلاری کلینتون موفق به کسب آرای لازم نشد.

دونالد ترامپ یک تاجر و سرمایه گذار است و بر خلاف هیلاری کلینتون، تا حال در سیاست نبوده و نقشی هم نداشته است.

اما پیش از انتخابات و بر اساس عرف معمول، از آنجایی که فرد اول امریکا نقش مهمی در سیاست های این کشور در قبال کشورهای دوست و یا متحد آن دارد، شماری از کشورها نیز که به کمک تجهیزاتی امریکا به قدرت طلبی در منطقه مصروف بودند، از کاندید مشخصی حمایت می کردند.

در این بین، آل سعود به دلیل نزدیکی با دموکرات ها و خوش بینی از پیروزی آنها در انتخابات تازه امریکا از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات پشتیبانی کرده و در این بین سرمایه ها و هزینه های زیادی نیز متقبل شد.

این کشور برای کمپاین های انتخاباتی بانو کلینتون، مصارف هنگفتی انجام داد به این امید که وی پیروز شده و بازهم امریکا را به عنوان حامی حملات به کشورهایی مانند یمن با خود داشته باشد، اما حالا ترامپ، رقیب اصلی کلینتون به پیروزی رسیده و سرنوشت آل سعود نیز نامعلوم شد.

با این حال باید دید که آل سعود برای کسب و جلب اعتماد دونالد ترامپ چه حربه ای را روی دست می گیرد و به چه مقدار پول «بادآورده» نفت را صرف این کار خواهد کرد؟

و اینکه ترامپ با آن نظرات ضد اسلامی، چه برخوردی با آل سعود خواهد داشت و اینکه در رفتار وی، چرخشی دیده می شود یا نه؟

سقوط بازار بورس آسیا

انتخابات امریکا در کنار اینکه نقش مهمی در بخش سیاست در جهان دارد، بالای مسایل اقتصادی کشورهای دنیا نیز تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.

بعد از آنکه گمانه زنی ها در مورد پیروزی دونالد ترامپ تقویت یافت، بازار بورس کشورهای آسیایی به یک باره با سقوط روبرو شدند.

این روند، باعث شد که روند خرید طلا و پول های باثبات به مانند ین جاپان افزایش یابد.

به همین منظور باید گفت که بورس «نیکی ۲۲۵ جاپان» بعد از تغییرات در روند نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ۲ اعشاریه ۲ درصد کاهش یافت، هانگ سنگ در هانگ کانگ؛ ۳ اعشاریه ۵ درصد و شانگهای کامپوزیت نیز ۱ اعشاریه سه درصد کاهش یافت.

شاخص ای اس اکس ۲۰۰ استرالیا هم ۳.۷ درصد افت کرد در حالی که کوسپی کوریای جنوبی ۲.۸ درصد پایین آمد.۸

Author

About Author

3 thoughts on “سرمایه گذاری عربستان بر باد رفت

  1. خدا کنه عربستان و پاکستان رو چنان زیر فشار قرار بده ک مجبور شه دست از شیطنت و مداخله برداره تمام کشورهای اسلامی رو بجون هم انداخته

  2. ﺑﻨﻆﺮ ﻣﻦ اﻭ ﺑﻬﺘﺮ ﺗﺮ اﺯ ﺩﻳﮕﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺳﺎﺑﻖ اﻣﺮﻳﻜﺎﺳﺖ ﭼﺮا ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺭﻩ ﺗﻐﻴﺮاﺗﻲ ﺑﻴﺎﺭﻩ ﭼﺮا ﻛﻪ ﺩﻭﻟﺖ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﺑﻪ اﻳﻨ ﭽﻨﻴﻦ ﺗﻐﻴﺮاﺕ اﺣﺘﻴﺎﺝ ﺩاﺷﺖ ﭘﺲ اﺭﺯﻭ ﻣﻮﻓﻘﻴﻌﺖ ﺑﺮاﻱ ﻛﺸﻮﺭ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﺩاﺭﻡ ﺑﻪ اﻣﻴﺪ ﻳﻚ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﺧﻮﺏ و ﺑﻲ ﻧﻆﻴﺮ

  3. در باره ایران چی پیشبینی میکنید؟ ترامپ طرفدار سرسخت اسراییل و دشمن توافقات انجام شده با ایران است! چی خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *