سرما، جان سه زن و یک مرد را در پامیر گرفت

خبرگزاری خاورمیانه

در نتیجه شدت سرمای هوا در ولایت بدخشان، سه زن و یک مرد در ولسوالی واخان جان باخته و شش تن دیگر به حالت کوما رفتند.

نوید فروتن، سخنگوی والی بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این رویداد روز گذشته در منطقه پامیر خورد ولسوالی واخان اتفاق افتاد.

به گفته وی، برف باری در یک هفته گذشته در این منطقه جریان داشته و به همین علت، هوا به شدت سرد شده و مردم این ولسوالی را با مشکلات زیادی روبرو ساخته است.

فروتن اظهار داشت که راه های مواصلاتی این ولسوالی نیز مسدود است و به همین دلیل و بر اثر شدت سردی هوا، سه زن و یک مرد جان باخته و شش تن دیگر به شمول سه زد و سه مرد به حالت کوما رفته اند.

سخنگوی والی بدخشان اظهار داشت که این شش تن با تلاش نیروهای کندک چهارم مرزی به شفاخانه ولسوالی مرغاب کشور تاجیکستان انتقال داده و تحت معاینه قرار دارند.

وی تصریح کرد که سرمای شدید، فقر و گرسنگی جان تعداد زیادی از زنان، مردها و کودکان مناطق پامیر را تهدید می کند و تلاش جریان دارد که برای آنها کمک های اولیه توزیع شود.

به گفته وی، احمد فیصل بیگزاد والی بدخشان در سفر اخیرش به قرغیزستان تفاهم نامه همکاری و کمک را برای مردم پامیر امضا نمود و خواهان کمک های بشری بیشتر شده که این کشور وعده داده است در بخش های ایجاد کلینیک های صحی، ارسال ادویه جات و داکتران متخصص، مبارزه با فقر و گرسنگی، ایجاد مراکز تعلیمی و آموزشی با این مردم کمک کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *