سردار سلیمانی: اگر ایستادگی ایران نبود، داعش در سراسر سوریه حاکم می شد

528745_256فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موقعیت مهم سوریه در منطقه گفت: اگر جمهوری اسلامی به ایستادگی نظام سوریه کمک نمی کرد، امروز حکومت داعش در سرتاسر این کشور حاکم بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سردار قاسم سلیمانی  در همایش «حوزه انقلابی، بیم ها و امیدها» درقم افزود: امروز آمریکا مجبور به عقب نشینی از تمام اهداف خود شده و به رغم تمام فشارهای خود، سنی، شیعه و کرد عراق، دوستدار ایران بوده و به این دوستی افتخار می کنند.

وی ادامه داد: امروز به یقین جمهوری اسلامی ایران در تمام صحنه های منطقه پیروز بوده؛ البته در برخی از صحنه ها نقش اندک داشته ایم؛ اما به دلیل منطق غلط دشمن، موجب شکست آنان شده است.

وی اقدام شهدای مدافع حرم را مصداق بارز عمل انقلابی دانست و گفت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از اسلام در سوریه حضور یافتند چرا که به درک و فهم حقیقی رسیده‌اند و در مسیر دفاع از اسلام ناب و با تکیه بر بصیرتی که دارند در حلب و خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

سردار سلیمانی با اشاره به نقش اندک ایران در جنگ یمن، اظهار داشت: ایران در این کشور حضوری نداشت و نقش آنچنانی ایفا نکرد؛ اما جنگ متکبرانه دشمنان سبب شکست آنان شده است.

وی ابراز داشت: نتیجه جنگ یمن، تثبیت قدرت انصارالله می باشد که در اثر حماقت دشمنان به دست آمده است.

وی بیان داشت: امروز حتی جا دارد که نگاه ما به فرق شیعه عوض شده و پاره سنگ هایی همچون زیدیه یمن در ترازوی جمهوری اسلامی قرار بگیرند.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: امروز باید آگاهی جامعه را بالا ببریم که چرا جوانان ما در شهرهای سوریه حضور داشته و برخی به شهادت می رسند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آمریکایی ها به دنبال فروپاشی انقلاب اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: آنان به دنبال فروپاشی در اهرم قدرت جمهوری اسلامی می باشند.

وی تصریح کرد: مهار رقیب، فیصله دادن به منازعات و وحدت سازی بر علیه جریان تهدیدکننده، سه عاملی است که یک قدرت می تواند به وسیله آن اعمال فشار کند.

سردار سلیمانی بیان داشت: ما در طول ۲۰ سال گذشته پیوسته با حوادث مهمی مواجه هستیم که طرف مهم آن در ایجاد و خلق حوادث، آمریکاست و این کشور در هیچ کدام از این سه عامل موفق نبوده است.

وی اظهار داشت: استفاده از منطق و خطاهای دشمن دو عامل مهم در به کارگیری فرصت هاست و ما استفاده از این دو عامل را به کار بسته ایم.

وی با بیان اینکه آمریکا با به وجود آوردن جنگ قبیله ای، به دنبال شکست ایران بوده است، ابراز داشت: امروز پیروز صحنه جنگ با تکفیری ها، جمهوری اسلامی است و شاهد شکست آنان هستیم.

سردار سلیمانی ابراز داشت: آمریکاییان معتقدند که انقلابی اسلامی موجب فروپاشی قدرت آمریکا در منطقه شده و در قدرت این کشور در کل جهان اثر گذاشته است.

فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین در پاسخ به این سوال که چرا کشورهای اطراف ما دچار مشکل هستند، اظهار داشت: کشورهای اطراف مسلمان بوده و حتی برخی همانند پاکستان بمب اتم هم دارند؛ ولی سربلندی و امنیت کشور از حکمت، اداره، مراقبت و بی خوابی رهبر معظم انقلاب است.

سردار سلیمانی ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب مراقب کشور و قشرهای گوناگون در آن بوده و افطاری را در ماه مبارک رمضان بدون یک قشر صرف نکرده اند.

وی همچنین گفت: جامعه ما بدون روحیه انقلابی، مرده و به دیگر کشورها تبدیل خواهد شد، امروز جامعه ما با حوادث گوناگون در بُعدهای ملی، مذهبی و غیره دست و پنجه نرم می کند و حوزه علمیه باید بیدار باشد.

Author

About Author