سرتاج عزیز: نمایندگان افغانستان و طالبان به زودی دیدار می‌کنند

مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد، نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان تا پایان ماه جاری میلادی با هم

0,,16965216_303,00مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد، نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان تا پایان ماه جاری میلادی با هم دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و امور خارجی نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در مورد محل و تاریخ دقیق این ملاقات چیزی نگفته است.

رسانه‌های پاکستانی از قول سرتاج عزیز گزارش دادند که پاکستان دیداری را میان نمایندگان افغانستان و طالبان در شهر ارومچی چین سازماندهی کرده است.

مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفت که دیدار نمایندگان طالبان و حکومت افغانستان در اواخر ماه جاری، دومین دیداری است که از سوی پاکستان برنامه‌ریزی می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که چندی پیش هیاتی از افغانستان به ریاست محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی برای شرکت در نشستی به اسلو سفر کردند. در این نشست نمایندگانی از گروه طالبان نیز حضور داشتند. هیات دولت افغانستان و نمایندگان طالبان در حاشیه این نشست با هم دیدار و مذاکره کردند.

Author

About Author