سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور امنیت، وارد کابل شد

سر تاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور امنیت داخلی و خارجی صبح امروز (۳۰سرطان) طی یک سفر رسمی وارد کابل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هدف از سفر سرتاج عزیز به کابل، دیدار و گفتگو با مقامات دولت افغانستان در راستای تامین امنیت در دو کشور، پروسه صلح و چگونگی سفر حامدکرزی به اسلام آباد خوانده شده است.

نواز شریف صدراعظم جدید کشور پاکستان پس از پیروزی در انتخابات این کشور از حامدکرزی رئیس جمهور افغانستان خواست که به اسلام آباد سفر نماید.

رئیس جمهورکرزی در باره این خواست صدراعظم پاکستان تاکید کرد که به یک فرصت مناسب به آن کشور سفر خواهد کرد و براساس گزارشها کرزی گفته است که در صورت به پاکستان سفر خواهد کرد که مقامات پاکستان یک تعهد جدی در راستای تامین امنیت و  پروسه صلح افغانستان داتشه باشند.

با این حال نوازشریف صدراعظم پاکستان، به سرتاج عزیز مشاور در امور امنیت داخلی و خارجی کشورش  ماموریت داده تا به کابل سفرنماید و به مقامات دولت افغانستان گفتگوهای لازم را در باره سفر رئیس جمهورکرزی به پاکستان و پروسه صلح داشته باشد.

قرار است بعد از ظهر امروز (یکشنبه) سرتاج عزیز در یک کنفرانس مشترک خبری با داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه کشور، در کابل حضور یابد و در باره موضوعات کلیدی دو کشور صحبت نمایند.

در این اواخر تنش ها میان مقامات دولت افغانستان و پاکستان بر سر پروسه صلح و ناامنی ها در افغانستان بیشترشده چنانچه اسلام آباد دولت کابل را متهم به تروریزم پروری می کند و کابل اسلام آباد را،   این سوء تفاهمات باعث شده  که عملیات های تروریستی و تخریبی در افغانستان و پاکستان گسترش پیدا کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *