سربازان اتحادیه آفریقا به زنان تجاوز میکنند

یک گروه حقوق بشری می‌گوید: سربازان اتحادیه آفریقا به زنانی که برای گرفتن غذا وکمک‌های دارویی مراجعه می‌کردند، تجاوز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر، سربازان اتحادیه آفریقا در موگادیشو، پایتخت سومالی از قدرت خود “سواستفاده” کرده و زنانی را که از فقر و خشونت فرار می‌کردند، مورد آزار قرار داده‌اند.

حدود ۲۲ هزار سرباز اتحادیه آفریقا در سومالی مشغول مبارزه با شبه‌نظامیان اسلامی هستند و اتحادیه آفریقا نیز هنوز درباره این اتهام‌ها واکنشی نشان نداده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید: این گزارش را بر اساس مصاحبه با ۲۱ زن تنظیم کرده که در اردوگاه آوارگان سومالی مورد تجاوز سربازان اتحادیه آفریقا قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش بی بی سی، سربازان بیشتر اهل کشورهای اوگاندا و بروندی بوده‌اند.

اتحادیه آفریقا قول داد درباره این موضوع تحقیق می‌کند و تلاش می‌کند تا امنیت زنان را حفظ کند.

به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر، بیشتر زنانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند، در اردوگاه آوارگانی بودند که از خشونت‌های داخلی سومالی و قحطی سال ۲۰۱۱ گریخته‌اند.

لیزل گرنتولتز، مسئول بخش زنان سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید “اتحادیه آفریقا نمی‌تواند بیش از این چشمش را به روی آزار زنان در سومالی ببندد چرا که اگر جز این باشد ماموریت سربازانش در سومالی را زیر سوال می‌برد.”

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *