واشنگتن از امضای موافقتنامه امنیتی با افغانستان استقبال کرد

رییس‌جمهوری امریکا با ابراز خرسندی از امضای توافقنامه امنیتی میان کشورش و افغانستان استقبال کرد.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، باراک اوباما رییس جمهوری امریکا با انتشار بیانیه‌ای امضای توافقنامه امنیتی میان واشنگتن و کابل را اتفاقی تاریخی قلمداد کرد و گفت: امروز ما روزی تاریخی را در فرآیند شراکت افغانستان و امریکا رقم زدیم که به پیشبرد منافع مشترک‌مان و برقراری امنیت بلندمدت در افغانستان کمک خواهد کرد.

اوباما با اشاره به این که این توافقنامه چارچوب قانونی لازم برای ادامه ماموریت نظامیان امریکایی در افغانستان بعد از ۲۰۱۴ است، اعلام کرد: این توافقنامه ابتکاری از سوی دولت افغانستان برای تقویت روابطی است که ما در ۱۳ سال گذشته برقرار کردیم.

وی تاکید کرد، مشارکت با کابل باید زمینه را برای تقویت حاکمیت و ثبات افغانستان و رسیدن به هدف مشترک شکست القاعده و متحدان افراطی آن فراهم کند.

چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا نیز در واکنش به امضای این توافقنامه گفت:‌ این توافقنامه نیروهای امریکا و ائتلاف ناتو را قادر خواهد ساخت به کمک به تحکیم نیروهای افغان ادامه دهند، با تهدیدات تروریستی مبارزه کنند و امنیت منطقه‌ای را ارتقا بخشند.

هیگل اعلام کرد، امضای توافقنامه امنیتی افغانستان با امریکا و ناتو گام مهمی به سمت جلو محسوب می شود.

توافقنامه همکاری امنیتی دوجانبه امریکا با افغانستان روز سه‌شنبه (۸ میزان) در کاخ ریاست جمهوری در کابل به امضای دو طرف رسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *