سران حکومت حمله انتحاری امروز کابل را محکوم کردند

عبدالله و غنی“محمد اشرف غنی”، رئیس جمهور و “دکتور عبدالله عبدالله”، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، حمله تروریستی شام امروز در کابل را به شدید ترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۵:۱۰ دقیقه شب چهارشنبه یک عامل انتحاری موتر بمب گذاری شده همراهش را در جاده عمومی دارالامان و در مقابل موتر کارمندان کابورا پرودکشن مربوط شبکه تلویزیون طلوع منفجر کرد و در آن هفت غیرنظامی کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان وقوع حمله انتحاری در منطقه دارالامان کابل را که  در اثر آن تعدادی از هموطنان بیگناه ما شهید و زخمی گردیدند، به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

رئیس جمهور غنی در حالی که در یک سفر رسمی در کشور سوئیس به سر می برد، با اطلاع از این حمله تروریستی نهایت متأثر گردید و آنرا کار بزدلانه و جنایت نا بخشودنی علیه مردم افغانستان دانست.

رئیس جمهور کشور یکبار دیگر تأکید ورزید که حکومت افغانستان با گروه های که دست به کشتار مردم بی گناه میزنند گفت و گوهای صلح را انجام نخواهد داد و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با تمام نیروه و توان علیه این گروه ها مبارزه خواهند کرد.

رئیس جمهور کشور با تأکید گفت که حکومت بخاطر از بین بردن گروه های تروریستی و جلوگیری از فعالیت های آنان عزم مستحکم دارد.

آقای غنی به مسؤلین مربوط دستور داد که از تمام امکانات به منظور تداوی بهتر مجروحین استفاده نمایند و از هیچ نوع تلاش در زمینه دریغ نورزند.

رئیس جمهور کشور مراتب غمشریکی و همدردی خویش را با خانواده های شهدا ابراز داشته، برای شهدا جنت فردوس و برای مجروحین حادثه صحتمندی کامل از بارگاه ایزد منان استدعا کرده است.

ریاست اجرایی حکومت:

همچنین ریاست اجرائی نیز اعلام کرد که با تاسف و اندوه فراوان اطلاع یافتم که یک‌بار دیگر تروریست‌ها٬‌ این دشمنان سوگند خورده اسلام و انسانیت٬ شام امروز با انجام یک حمله انتحاری به موترحامل کارمندان شبکه تلویزیونی طلوع و شرکت تولیدی کابورا٬ از زیرمجموعه‌های موبی گروپ٬ باعث شهادت شش تن و زخمی شدن بیش از ۲۷ تن دیگر گردیده‌اند.

حمله به کارمندان‌ رسانه‌های کشور که با صداقت و بی‌طرفی در شرایط سخت دشوار مشغول اطلاع رسانی به مردم اند٬ از چهره واقعی طالبان و تروریست‌هایی ددمنش که به هیچ ارزش دینی و مدنی باور ندارند پرده برمی‌دارد.

آقای عبدالله عبدالله گفت درحالی‌که شهادت و زخمی شدن شهروندان عزیز کشورم را در این حادثه به خانوده‌های قربانیان٬ ملت و مردم افغانستان تسلیت می‌گویم٬‌ با شدیدترین الفاظ ممکن این عمل جنایتکارانه و غیر انسانی تروریست‌های مزدور و خاین را محکوم می‌کنم.

رئیس اجرایی تاکید کرده که به نیروهای امنیتی کشور دستور داده تا با هوشیاری تمام امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها را تامین نمایند و با جدیت قضیه را مورد بررسی قرارداده و با عاملین این جنایت برخورد جدی و قاطع نمایند.

همچنین رئیس اجرائی به شفاخانه ایمرجنسی شهر کابل رفت و از مجروحین حادثه امروز دیدار نمود.

Author

About Author