سران ارشد گروه تروریستی “داعش” را بشناسید

گروه تروریستی- تکفیری داعش تحت نام” دولت اسلامی” بر مناطقی از خاک سوریه و عراق تسلط یافته و در سال جاری خلافت خود را از طریق این دو کشور واقع در قلب خاورمیانه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه سعودی الحیات در گزارشی به بررسی وضعیت گروه داعش و معرفی چهار تن از سران ارشد این گروه پرداخته است.

این روزنامه نوشت که گروه داعش متشکل از هزاران جنگجو از دو کشور سوریه و عراق و جنگجویان خارجی از سراسر جهان است و فرماندهان رژیم بعث صدام از سرکردگان ارشد آن به شمار می روند.

روزنامه الحیات اسامی چهار سرکرده ارشد داعش را به شرح زیر منتشر کرده است:

ابوبکر البغدادی

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش در سال ۱۹۷۱ در یک خانواده عراقی متولد شد و پایگاههای خبری وابسته به عناصر تروریست و تندرو با ذکر زندگینامه البغدادی نوشته اند که او در دانشگاه اسلامی بغداد درس خوانده است.

رسانه های امریکایی گزارش داده اند البغدادی پیش از اینکه در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان سرکرده داعش درعراق تعیین شود، چندین سال در پایگاه بوکا به عنوان یکی از زندانهای امریکا در جنوب عراق، در حبس بود.

در جریان سال جاری، گروه داعش، البغدادی را به عنوان “خلیفه” معرفی کرد و از همه خواست تا به وی اعلام وفاداری کنند.

باوجود اینکه تصاویر اندکی از البغدادی وجود دارد اما یک نوار ویدئوی از او پخش شد که البغدادی را با لباسهای سیاه و عمامه ای بر سر در یکی از مساجد شهر موصل عراق در حال سخنرانی نشان می داد.

البغدادی ثابت کرده است که در نابود کردن دشمنانش بسیار سنگدل است و هیچ تردیدی برای کودتا علیه هم پیمانان گذشته خود ندارد.

وی پیشتر علیه گروه تروریستی جبهه النصرهِ جدا شده از گروه القاعده در سوریه، جنگ به راه انداخت.

گروه داعش یک کتابچه جدید به دستاوردهای نظامی البغدادی اشاره کرده و به ادعا و زعم خود اصل و نسب وی را به پیامبر اکرم نسبت می دهد.

اسم واقعی ابوبکر البغدادی همان ابراهیم عواد ابراهیم علی البدری السامرائی است و امریکا اعلام کرده است که ده میلیون دالر را برای افرادی که اطلاعاتی درباره مکان البغدادی داده یا وی را بازداشت کنند، تعیین کرده است.

ابومحمد العدنانی

ابومحمد العدنانی سخنگوی رسمی داعش، در سال ۱۹۷۷ در شهر ادلب سوریه متولد شد. او پیام های مهم گروه داعش از جمله بیان خلافت را که به پنج زبان منتشر شد، به طور عمومی اعلام کرد.

امریکا امسال العدنانی را تروریست بین المللی توصیف کرد و گفت که او از اولین جنگجویان خارجی است و پیش از اینکه به عنوان سخنگوی این گروه تندرو معرفی شود، با نیروهای ائتلاف تحت رهبری امریکا درعراق که از سال ۲۰۰۳ میلادی فعالیت داشت، مخالف بود.

پایگاههای خبری وابسته به عناصر تندرو با ذکر زندگینامه العدنانی نوشته اند که نام واقعی او، طه صبحی فلاحه است که بسیار اهل مطالعه بوده است.

ابومسلم الترکمانی

ابومسلم الترکمانی سرکرده بزرگ گروه داعش در عراق است.

الترکمانی سرلشکر پیشین دوره صدام بود. تصور می شود که او مسئولیت ولایت های عراق را که داعش بر آن چیره شد، برعهده دارد و هنگام خدمت در ارتش عراق در دوره ریاست جمهوری صدام در اطلاعات نظامی و گارد ریاست جهموری خدمت می کرد.

نام واقعی الترکمانی، احمد عبدالله الحیالی است و در پایگاه بوکا در عراق در حبس بود.

بعثی های دوره صدام برای جنگ با دولت بغداد به داعش پیوسته اند.

ابوبکر الشیشانی

ابوعمر الشیشانی از سرکردگان بزرگ داعش است. او در سال ۱۹۸۶ در گرجستان متولد شد و گفته شده وی فرمانده نظامی داعش در سوریه است و مسئولیت عملیات حمله به مناطق گسترده ای از خاک سوریه را که تا مرزهای عراق امتداد دارد، برعهده دارد.

نام واقعی الشیشانی، تارخان باترهیفیلی است. وی به جنگجویانی که سال ۲۰۱۲ با ارتش عراق می جنگیدند، پیوست و برای البغدادی سوگند وفاداری یاد کرد.

افراد مسلح و نیروهای کُرد معتقدند الترکمانی مدیریت نیروی اصلی هجومی گروه داعش را بر عهده دارد و اخیرا نیز برای تسلط بر منطقه کردنشین نزدیک مرزهای ترکیه فرمانده یک عملیات هجومی بوده است.

الشیشانی در میدان نبرد حضور مداومی دارد و عکسی از الشیشانی منتشر شده که وی را در حال تحویل موترهای نظامی نشان می دهد که در عراق مصادره و به سوریه منتقل شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *