سازمان همکاری اسلامی در جده نشست فوق العاده برگزار میکند

635879334870771710سازمان همکاری اسلامی، امروز نشست فوق‌العاده‌ای را در سطح وزیران خارجه با محور تنش بین ریاض و تهران برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از «الشرق الاوسط»، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، امروز- چهارشنبه- خبر داد که تاکنون بیش از ۴۰ دولت عضو این سازمان اعلام کرده‌اند که در نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه، که امروز به درخواست عربستان سعودی برای بررسی درباره پیامدهای حمله به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در «مشهد» برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه، که شمار زیادی از وزرای خارجه کشورهای عضو مشارکت‌شان در آن را اعلام کرده‌اند، روز پنجشنبه در مقر دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در شهر جده برگزار خواهد شد.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی پیشتر در نامه‌ای به «ایاد مدنی» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، برگزاری چنین نشستی با حضور ایران را خواستار شده بود.

الجبیر شنبه نوزدهم ماه جدی پس از نشست ضد ایرانی ریاض و تصمیماتی که در راستای سیاست‌های خصمانه و ماجراجویانه آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران برای تشدید بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه اتخاذ شد، گفت: سازمان همکاری اسلامی، ایران را هم شامل می‌شود و ایران هم یکی از اعضای آن است، وقتی پادشاهی سعودی درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی را برای بررسی حملات به سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد را داده است، این سازمان هم طبعاً دعوت‌نامه‌های مشارکت را برای تمام اعضا می‌فرستد.

Author

About Author