سازمان ملل منتظر ارایه پیشنهادات طرفین درگیر در یمن است

b25689e7-22f2-4a60-adc8-807dc5459920اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرده است که این نهاد چارچوب پایان درگیری در یمن را ارائه کرده و حال منتظر ارایه پیشنهادات طرفین درگیر در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد چهارشنبه شب (دیشب) جلسه‌هایی با هیأت میهنی (انصارالله و کنگره مردمی) و هیأت ریاض برگزار کرده است.

ولد الشیخ گفته است که در این جلسه‌ها، درباره چارچوب راهبردی کلی که سازمان ملل آن را با هدف پایان درگیری در یمن پیشنهاد داده بود، بحث و رایزنی شد و او اکنون منتظر است که طرفین مذاکرات پیشنهادات خود برای رسیدن به راه‌حل را ارائه دهند.

فرستاده سازمان ملل در امور یمن توضیح داد: این چارچوب، تصویری ابتدایی از مرحله آینده را تشکیل می‌دهد و شامل تمامی ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی یمن است؛ تعدادی از کارشناسان سازمان ملل همزمان با قطعنامه ۲۲۱۶، طرح ابتکاری خلیج فارس و برون‌رفت‌های گفت‌وگوی ملی بر روی چارچوب یاد شده کار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مشورت‌های دیشب شامل چگونگی فعال کردن کمیته آتش‌بس در کنار مسایل مربوط به عقب‌نشینی از شهرها، تحویل سلاح و بازگشت به مسیر سیاسی و نیز پرونده اسرا و بازداشت‌شدگان بود.

ولد الشیخ مذاکرات دیشب را مثبت ارزیابی کرد و گفت اختلاف نظر در کشوری که شاهد جنگ است امری طبیعی است اما موضوع مهم تلاش برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی است.

او پیشتر گفته بود که مذاکرات صلح یمن در کویت به دلیل دوری مواضع طرفین، در مرحله سختی به سر می‌برد.

Author

About Author