سازمان ملل: فرودگاه صنعا غیر قابل استفاده است

سازمان ملل متحد خواهان آن شد که نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان حملات به فرودگاه صنعا را متوقف کنند.

سازمان ملل متحد خواهان آن شد که نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان حملات به فرودگاه صنعا را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان ملل متحد قصد دارد از طریق کشور جیبوتی در جنوب یمن که درست آن سوی باب المندب قرار دارد، یک مسیر هوایی برای رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن فراهم کند.

پیشتر وزیر خارجه عربستان مدعی شده بود، مشغول بررسی امکان آتش‌بس موقت در برخی نقاط یمن است تا کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور برسد.

از هفته گذشته نیروهای ائتلاف سعودی باند فرودگاه بین‌المللی صنعا را هدف حملات خود قرار داده‌اند. یوهانس فان در کلاو، مدیر برنامه کمک‌های انسانی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، در شرایطی که باندهای فرودگاه در حال تعمیر هستند نه هواپیمایی می‌تواند بنشیند نه می‌تواند برخیزد.

او گفت: من از ائتلاف عربی می‌خواهم که به حملات‌شان به صنعا پایان بدهند و اجازه بدهند سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه از این راه حیاتی و سایر فرودگاه‌ها و راه‌های دریایی برای رساندن کمک‌ به مردم آسیب دیده یمن استفاده کنند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، در حال حاضر سازمان ملل متحد خود را برای ایجاد پل هوایی برای انتقال کمک‌های بشر دوستانه به یمن آماده می‌کند.

به گزارش بی.بی.سی، بمباران ائتلاف سعودی در یمن تاکنون جان صدها تن را گرفته است. صندوق کودکان سازمان ملل می‌گوید، دست‌کم ۱۱۵ تن از این کشته‌ها کودک بوده‌اند.

Author

About Author