سازمان ملل درباره بحران غزه هشدار داد

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در قبال اوضاع بحرانی باریکه غزه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جیمز راولی، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی روز دوشنبه در خصوص قرائت گزارش سالانه سازمان “اوچا” مربوط به سال گذشته تاکید کرد: با وجود اینکه مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و رژیم اسرائیل در جریان است، اما اوضاع انسانی باریکه غزه روز به روز بدتر می شود.

جیمز راولی، ضمن هشدار در مورد اینکه اوضاع انسانی باریکه غزه از سال گذشته تاکنون در بحرانی ترین وضع ممکن قرار دارد، از رژیم اسرائیل و مقامات مصری خواست گذرگاه های این باریکه را هرچه زودتر بازگشایی کنند تا کمک های بشردوستانه به ساکنان آن انتقال داده شود.

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی ضمن اشاره به اینکه نقش مصر در کاستن حجم بحران های باریکه غزه بسیار اساسی است، تاکید کرد که تردد افراد و جابجایی کالا و ورود نیازمندی های پزشکی از طریق گذرگاه رفح باید آزادانه و بدون محدودیت انجام شود.

از سوی دیگر، “بابلو ریکالدی”، مدیر دفتر غذای انسانی وابسته به سازمان ملل نیز ضمن اشاره به نبود امنیت غذایی و افزایش میانگین فقر در مناطق فلسطینی، تاکید کرد که مجموع فلسطینیانی که نیازمند کمک های غذایی هستند، از مرز ۱.۶ میلیون نفر گذشته است.

همچنین، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل “آنروا”، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: میانگین بیکاری در باریکه غزه در سال گذشته به ۳۸.۵ فیصد رسید، و شمار آوارگانی که نیازمند امدادرسانی هستند، به ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

در بیانیه آنروا تاکید شده است: که سطح کیفی آموزش در باریکه غزه نیز کاملا پایین آمده و پروژه هایی اجراشده سال گذشته برای ایجاد فرصت های شغلی در این باریکه، متوقف شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *