سازمان ملل خواستار جلوگیری ظلم به مسلمانان میانمار شد

هزاران تن از مسلمانان میانمار طی چند هفته گذشته از ترس ظلم و ستم برمه ای ها خاک این کشور را ترک کرده و رهسپار بنگلادش شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حدود یک میلیون و چهارصدهزار روهینگیایی که در ایالت راخین زندگی می‌کنند، مورد قتل و سوزاندن و تجاوز قرار گرفته‌اند.

رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل در جنوب بنگلادش می‌گوید “هدف نهایی برمه پاکسازی قومی اقلیت مسلمانان میانمار است”.

خانم آنگ سان سوچی، رئیس اتّحادیۀ ملّی دمکراسی برمه که برندۀ جایزۀ صلح نوبل نیز هست، نسبت به وضعیت اسفبار آزاردیده‌ترین مردم جهان که مسلمانان روهینگیا هستند، بسیار کم ‌اعتنایی و کم‌کاری می‌کند. این در حالی است که سازمان ملل از وی درخواست کرده است که به ندای باطنی خود گوش فرا دهد و جلوی خشونت‌هایی را که علیه اقلیت روهینگیا روا می‌رود بگیرد.

با وجود این، هنوز هم خانم سوچی به ایالت راخین سری نزده است. در عوض دائماً از پاکسازی قومی دفاع می‌کند و در برابر مداخلۀ خارجیان در منطقه جبهه می‌گیرد.

ویجی نامبیر، مشاور ویژۀ دبیرکلّ سازمان ملل در حوزۀ میانمار ضمن بیانیه‌ای رسمی اظهار داشت: “من از خانم آنگ سان سو چی درخواست کردم که به ندای باطنی خود گوش دهد و مستقیماً با مردم میانمار صحبت کند. جوامع میانمار باید دست به دست یکدیگر دهند و با خشونت‌ها، چنددستگی و تفرقه‌ای که گروه کوچکی از عناصر جنایتکار در منطقه برپا کرده‌اند به مبارزه بپردازند.”

گفتنی است مسلمانان میانمار سالهاست توسط بوداییان برمه ای مورد سخت ترین خشونت ها قرار میگیرند اما سازمان های مدافع حقوق بشری تاکنون در مقابل این جنایات به شکلی خاموش بوده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *