سازمان ملل همدستی با عربستان سعودی در یمن را انکار کرد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همدستی این سازمان با عربستان سعودی در حوادث شهر عدن در جنوب یمن را تکذیب کرد.

n00033220-bسخنگوی دبیرکل سازمان ملل همدستی این سازمان با عربستان سعودی در حوادث شهر عدن در جنوب یمن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فرحان حق در مصاحبه با این شبکه در واکنش به اتهام جنبش انصارالله به سازمان ملل گفت: سازمان ملل برای برقراری آتش بس تا پایان ماه رمضان در یمن تلاش می کرد.

حق افزود: پیش از اعلام آتش بس ما تضمین هایی از همه طرفها دریافت کردیم که به آن پایبند خواهند بود. این تضمین ها فقط به اسماعیل الشیخ ولد احمد فرستاده سازمان ملل در یمن نبود و شخص بان کی مون دبیرکل سازمان ملل هم این تضمین ها را دریافت کرد. دولت یمن، حوثی ها، کنگره خلق و نیز سعودیها تضمین دادند به آتش بس پایبند باشند. اما شما شاهد آن هستید که درگیریها از سوی همه طرفها تشدید شد.

وی خاطرنشان کرد: ما ناامیدی خود را از پایبند نبودن طرفها به تعهداتشان ابراز کردیم. ما با این وجود به تلاش برای متوقف کردن درگیریها ادامه خواهیم داد. این سازمان نگران اوضاع انسانی شهر عدن است. اسماعیل ولد الشیخ احمد با هدف متوقف کردن درگیریها بار دیگر به ریاض سفر خواهد کرد.

جنبش انصارالله یمن پیش از این سازمان ملل را به همدستی با عربستان سعودی برای اعلام آتش بس دروغین در یمن به منظور فراهم کردن زمینه عملیات نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی در شهر عدن متهم کرده بودند.

Author

About Author