سازمان ملل از آمریکا خواست عربستان را تحت فشار قرار دهد تا از جنگ یمن دست بکشد

دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت آمریکا خواسته است تا عربستان سعودی را تحت فشار بیشتری قرار دهد تا جنگ احمقانه ای را که در یمن به راه انداخته است خاتمه بخشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، یکشنبه ‌شب در مصاحبه با تلویزیون «سی‌ان‌ان»، ابراز امیدواری کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بتواند عربستان سعودی را برای پایان دادن به بحران انسانی در یمن تحت فشار قرار دهد.

کوترش با بیان اینکه جنگی احمقانه ای که عربستان در یمن راه انداخته است در تضاد با منافع عربستان، امارات و قطعا مردم یمن است افزود: ما نیاز به راه حل سیاسی داریم.

دبیرکل سازمان ملل همچنین ابراز امیدواری کرد که محاصره بنادر یمن «فورا» لغو شود.

بر اساس آمارهای منتشر شده حدود هفت میلیون نفر در یمن در معرض گرسنگی قرار دارند و شیوع بیماری وبا نیز جان هزاران نفر دیگر را در این کشور گرفته است.

گوترش در ادامه افزود: این جنگ، به نظر من، رنجی توصیف‌ناپذیر را به مردم یمن تحمیل کرده است و البته به عربستان و امارات نیز ضربه خواهد زد. به نفع همه است که این جنگ پایان یابد.

این در حالی‌ست که طی یک هفته اخیر، آمریکا برای سومین بار علنا از مقام‌های سعودی پایان‌دادن به جنگ یمن و تجدیدنظر در سیاست‌های منطقه‌شان را خواستار شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *