سازمان بین المللی بحران؛ امریکا شرایط خروج نیروهایش از افغانستان را به بحث گیرد

NATO solders walk towards a Chinook helicopter after a ceremony at a military academy on the outskirts of Kabul, Afghanistan, Tuesday, June 18, 2013. As Afghan forces take over the lead from the NATO coalition for security nationwide, European nations are drawing down their militaries in response to the ongoing economic crises. (AP/Rahmat Gul)

سازمان بین المللی بحران خواهان تعیین جدول زمانی خروج نیروی نظامی آمریکا و بین شرکای نظامی اش از افغانستان شده و گفته است که ایالات متحده آمریکا باید شرایط و زمان خروج نیروی نظامی کشورش و نیروی بین المللی را از افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان بگنجاند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در گزارش سازمان بین المللی بحران آمده است که ” واشنگتن باید شرایط و زمان خروج نیروی آمریکایی و نیروی بین المللی را از افغانستان در مذاکرات جا دهد و روشن کند که توافق بر ماهیت و جدول زمانی بخشی از گفتگوی های صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان است”.

سازمان بین المللی بحران با اشاره به گزارش یک هفته قبل نیویارک تایمز مبنی بر دستور ترامپ به مقامات ارشد امریکایی برای فراهم سازی زمینه مذاکره مستقیم با گروه تروریستی طالبان، مدعی شده است که مقامات آمریکایی مایل به مذاکره مستقیم با گروه تروریستی طالبان است.

این در حالی است که جنرال نیکلسون مذاکره مستقیم واشنگتن را با گروه تروریستی طالبان رد کرد و اما وزیر خارجه آمریکا در سفر یک هفته پیش اش به کابل بیان داشت که آمریکا حاضر است زمینه گفتگو بین حکومت افغانستان و گروه تروریستی طالبان را ساده سازد و در آن مذاکره اشترک کنند.

با این وجود حکومت افغانستان خواستار مذاکره صلح با گروه تروریستی طالبان شد که این خواست همواره از سوی گروه تروریستی طالبان رد شد و این گروه خواستار مذاکره مستقیم با واشتنگتن شدند.

سازمان بین المللی بحران در این گزارش اش نوشته است که مذاکرات واشنگتن با گروه طالبان تمامی مشکلات افغانستان را حل نمی کند اما کمک می کند که ثبات در افغانستان برقرار شود.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *