سازمان امنیت اروپا: گوانتانامو باید فورأ بسته شود

guantanamo-prison-celebrates-civil-rights-with-terribly-unfortunate-headline-choiceسازمان همکاری و امنیت اروپا خواستار بسته شدن هرچه سریع‌تر زندان گوانتانامو شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان همکاری و امنیت اروپا از واشنگتن خواسته است زندان گوانتانامو را هر چه سریع‌تر ببندد و زندانیان باقی مانده در این زندان را یا محاکمه و یا آزاد کند.

این نهاد وابسته به سازمان همکاری و امنیت اروپا با انتشار گزارشی ۲۸۰ صفحه‌ای با عنوان وضعیت حقوق بشر زندانیان گوانتانامو همچنین از مقام‌های آمریکایی خواهان آن شده که موارد نقض حقوق بشر در این زندان را که شامل شکنجه و دیگر رفتارهای غیرانسانی می‌شود، مورد بررسی قرار دهند.

مایکل جرج لینک، رییس دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان همکاری و امنیت اروپا در این گزارش آورده است که از تصمیم باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا برای بستن زندان گوانتانامو کاملا استقبال می‌کند.

به گفته این مقام اروپایی، نگه داشتن افراد در زندان گوانتانامو بدون برگزاری دادگاه مطابق با قوانین نیست.

وی تاکید کرد: هیچ کس نباید بدون برگزاری دادگاه به مدت نامحدود زندانی شود. آمریکا باید اطمینان حاصل کند که تمامی افراد حق این را دارند که در دادگاهی عادلانه حضور یابند تا به اتهامات‌شان رسیدگی شود.

Author

About Author