ساخت میدان هوایی در ولسوالی مالستان غزنی به زودی آغاز می شود

10502394_1501652016733484_166510593_nهیات رهبری اداره مستقل هوانوردی ملکی افغانستان با نمایندگان مردم غزنی در ولسی جرگه تصیم گرفته اند که به زودی کار ساخت میدان هوایی در ولسوالی مالستان ولایت غزنی را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از نمایندگان مردم غزنی در ولسی جرگه با حضور در اداره مستقل هوانوردی ملکی با کپتان حامد ظاهر سرپرست ریاست عمومی و داکتر محمد قاسم وفایی زاده معاون پلان و پالیسی این اداره دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر عبدالقیوم سجادی، محمد علی علیزاده، محمد عارف رحمانی، خداداد عرفانی و محمد علی اخلاقی پنج نماینده مردم غزنی حضور داشتند.

نمایندگان مردم غزنی ضمن بیان برخی از مشکلات موکلان شان از هیات رهبری اداره مستقل هوانوردی ملکی خواستند تا در زمینه حل مشکلات شان همکاری کنند.

تسریع روند کار اعمار میدان هوایی برای نشست هلیکوپتر در ولسوالی مالستان و هم چنان موضوع توسعه میدان هوایی جاغوری از مهم ترین خواسته های نمایندگان مردم غزنی بود.

سرپرست ریاست عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی به منظور رسیدگی به خواسته های نمایندگان مردم غزنی در ولسی جرگه به شعبات مختلف این اداره دستور دادند.

این در حالیست که کار ساخت میدان هوایی کوچک در ولسوالی مالستان غزنی طی مراحل شده و به زودی آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر بعد از این نشست و براساس دستور اداره هوانوردی، سروی ابتدایی به هدف توسعه میدان هوایی جاغوری تا ۲ هزار و دوصد متر آغاز شده است تا بعد از عملی شدن آن، زمینه نشست و برخواست طیاره های متوسط که ظرفیت اتتقال ۵۰ مسافر را دارد؛ در آن فراهم شود.

بعد از پایان سروی و مطالعات ابتدایی انتظار می رود که کار توسعه میدان هوایی جاغوری با طی شدن مراحل اداری و بودجه یی آن در نهادهای ذیدخل، شامل پروژه های انکشافی اداره مستقل هوانوردی ملکی شود.

 

Author

About Author