زورمندان میلیون ها افغانی پول صرفیه برق را تحویل نمیکنند

نتنت مسوولان ریاست برق ولایت کندز ضمن افزایش عواید این اداره اعلام کرده ند که حدود ۳۰۰۰ تن از زورمندان و برخی از ادارات دولتی بیش از یکصد میلیون افغانی محصول برق را تحویل نمیکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، انجنیر حمیدالله رئیس برق کندزمیگوید که شماری از ادارات دولتی و زورمندان؛ بیش از ۱۰۰میلیون افغانی پول برق را غنیمت دانسته از پرداخت آن خودداری میکنند.

وی به رسانه ها گفت که این افراد که تعداد شان به بیش از سه هزار تن میرسند، از چندین سال بدینطرف از مدرک محصول برق باقی هستند اما هیچ کدام آنها حاضر به پرداخت محصول نیستند.

وی گفت: « درحدود بیش از یکصد میلیون افغانی است که بالای یکتعداد افراد زومند، اشخاص فرصت طلب و منفعت ‌جوء و بالای برخی ادارات  دولتی ملکی و نظامی از مدرک صرفیه تحویلی پول برق باقی است اما از دادن آن خودداری میکنند».

نامبرده می‌ گوید که ریاست برق، بارها به نهادهای امنیتی غرض جلب افرادى که پول شان را تحویل نکرده اند، اطلاع داده است اما درین زمینه از سوى آنان با متخلفین برخورد جدی صورت نگرفته است.

رئیس برق کندز میگوید که درگذشته لین های برق این افراد را قطع کرده اما دوباره توسط افراد غیر مسوول بسته کرده اند.

 اما اوهشدار میدهد؛ درصورتیکه این افراد باقیداری های سالهای گذشته شانرا تحویل نکنند، اسامی آنها را به نهادهای عدلی و قضایی ارسال خواهند کرد.

Author

About Author