زنگ آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۶ توسط سروردانش نواخته شد

زنگ آغاز سال جدید تعلیمی ۱۳۹۶ امروز پنج شنبه (۳ حمل) توسط “سروردانش” معاون دوم ریاست جمهوری نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم ویژه آغاز سال تعلیمی امسال با حضور مقامات وزارت معارف، شماری از اعضای کابینه، شورای ملی در مقر وزارت معارف برگزار شد.

محمد سروردانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این محفل گفت: با وجود آن که کمک‌های زیادی در عرصۀ معارف از سوی جامعۀ جهانی صورت گرفته، اما افغانستان هنوز هم از بی‌سوادترین کشورها در جهان به حساب می‌آید.

ناامنی، وجود فساد اداری در قرار دادها، عدم تعمیرات معیاری، نبود جای مناسب برای تدریس، عدم استادان زن در مکتب‌ها و وجود مکتب‌های خیالی از جمله مواردی است که معاون دوم رییس جمهور، از آن به عنوان مشکلات جدی در نظام معارف افغانستان یاد نمود.

آقای دانش از وجود مکتب‌های خیالی به عنوان یک واقعیت موجود یاد نمود و تاکید کرد که این مشکلات باعث شده تا در نظام معارف کشور اصلاحات به وجود نیاید.

به گفته سرور دانش بیش از ۵۰ درصد مکاتب‌ در کشور بدون تعمیرهای معیاری است.
وی به وزارت شهرسازی و مسکن دستور داد تا اعمار ساختمان مکتب‌ها را در سراسر کشور، در اولویت کاری سال ۱۳۹۶ خورشیدی خود قرار دهد.
همچنین آقای دانش گفت: توزیع و چاب کتابهای تعلمیی از دیگر چالشها بوده که برای سال جدید اقدامات در این زمینه صورت گرفته و بعد از این کتابها در چاپ خانه های داخلی چاپ و برای متعلمین توزیع خواهد شد.

آقای دانش در ادامه سخنان خود از بست های خالی در مکاتب نیز یاد کرد و گفت: کمبود معلم و آموزگار از چالشهای عمده دیگری بوده است که در سال جدید تعلیمی با تلاش وزارت معارف و همت شهروندان هزاران بست خالی پر خواهد شد.

وی، از جوانان تحصیل کرده خواست که به شغل مقدس تعلیم و نهضت فرهنگی رو بیاورند تا از یکسو بست های خالی پرشده و کیفیت معارف بلند برود و از طرفی هم خود آنان از بیکاری و سرگردانی رهایی پیدا کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *