زنان هرات پیشتازتر از مردان در رانندگی

خبرگزاری خاورمیانه

رانندگی زنان در این چند سال اخیر در ولایت هرات رو به افزایش بوده و دیگر نمی ‌توان در جامعه مرد سالار حقوق زنان از جمله رانندگی را انکار کرد.

غلام دستگیر رحمانی، مدیر ترافیک ولایت هرات به خبرگزاری خاورمیانه گفت که زنان نسبت به مردان بیشتر قوانین ترافیکی را مراعات می نمایند.

وی هم‌ چنان افزود که شمار رانندگان زن در این ولایت رو به افزایش است.

هرات از جمله نادر شهرهایی است که خانم ‌ها به ‌خاطر جواز رانندگی به مدیریت ترافیک مراجعه می ‌نمایند و پیمودن مراحل قانونی رانندگی و رعایت آن از سوی زنان راننده باعث شده این زنان راننده شاهد حادثات ترافیکی کمتری باشند.

بر اساس گزارش‎ ها دیده می ‌شود که در بیشتر کشورهای جهان، زنان کمتر دچار حادثات ترافیکی می‎ شوند و این امر سبب شده است که برای زنان جواز رانندگی نسبت به مردان، زودتر میسر شود.

محمد داود شخصی که سالهای متمادی منحیث ترافیک در ولایت هرات اجرای وظیفه می ‎نماید به خاورمیانه گفت :«به صورت آشکار دیده می ‎شود که زنان نسبت به مردان چراغ سرخ را رعایت نموده و به قوانینی که از سوی ترافیک هدایت داده می ‌شود، پابند هستند.»

ریزه اسحاق ‌زی یکتن از زنان راننده، رعایت قوانین ترافیکی را یکی از وظایف هر راننده دانسته و می ‌افزاید که هر راننده مسوول و موظف است که هدایت ‎های ترافیکی و قوانین آن را رعایت نماید.

این بانو گفت :«خودم در مدت سه سال رانندگی، تمام مقررات را به صورت درست رعایت کرده ام.»

با این حال، مسوولان ترافیک هرات می گویند که زنان نیز همانند مردان حق دارند رانندگی کنند و مدیریت ترافیک در این راستا هیچ مشکلی نداشته و تمام امکانات لازم را برای خانم ها فراهم نموده است.

بر اساس اظهارات این مسوولان، تاکنون صد تن از خانم ‌ها، با سپری نمودن دوره های آموزشی توانسته اند جواز رانندگی بدست بیاورند.

هرات بعد از کابل دومین شهری است که تعداد زیادی از رانندگان زن در آن راننده گی می کنند.

روح الله علیزاده

Author

About Author

1 thought on “زنان هرات پیشتازتر از مردان در رانندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *