زنان سمنگان هنوز هم با خشونت های گوناگونی روبر هستند

ریاست امور زنان ولایت سمنگان از شکننده بودن وضعیت زنان این ولایت نگرانی کرده  از موجود بودن خشونت های زیادی در مقابل این قشر آسیب پذیر جامعه سخن می زند.

خدیجه حسنی ریس امور زنان سمنگان در گفتگویی با خبرگزاری خاور میانه گفت: در جریان ۳ ماه نخست سال روان ۵۰ قضیه خشونت در برابر زنان درین ریاست به ثبت رسیده است که اکثر این خشونت ها را ندادن نفقه، ازدواج های اجباری، قتل ، زنا و بد دادن دختران تشکیل می دهد.

به گفته وی آمار خشونت ها در سمنگان بیشتر ازین است که در ریاست امور زنان به ثبت رسیده است.

او دلایل ثبت نشدن خشونت های بیشتر را عدم آگاهی زنان از حقوق شان و موجودیت زورمندان محلی در اکثر بخش های این ولایت عنوان می کند.

ریس امور زنان سمنگان موجود بودن فرهنگ های ناپسند و عدم آگاهی مردم را از حقوق زنان عوامل این خشونت ها می داند.

خاتول شیرزوی عضو شورای ولایتی سمنگان

در همین حال خاتول شیرزوی معاون شورای ولایتی سمنگان نیز عدم آگاهی مردان و زنان را از حقوق شان از علت های اصلی  خشونت در خانواده دانسته از موجودیت فرهنگ ناپسند زن ستیزی در جامعه سمنگان ابراز نگرانی کرده می کند.

خانم شیرزوی میگوید چندین بار خود او که بعنوان معاون شورای ولایتی سمنگان کار می کند از جانب افراد و اشخاص تهدید شده است.

” خشونت در مقابل خانم ها در سمنگان زیاد است، حتی من خودم چندین بار تهدید شدم بعضی ها برایم گفتند که اصلاً حق کار را در شورای ولایتی ندارم”.

وی از بی توجهی وزارت امور زنان بخاطر بلند رفتن آگاهی زنان از حقوق شان و رسیده گی به نیازمندی های آنان انتقاد می کند.

به گفته او تا کنون برای زنان این ولایت هیچگونه کار مؤثری صورت نگرفته است.

ریس امور زنان سمنگان نیز گفته معاون شورای ولایتی را تایید می کند و می گوید برنامه های مؤثر و چشمگیری در راستای آگاهی دهی به زنان راه اندازی نشده است.

بر اساس گفته های ریس امور زنان و فعالان زن در سمنگان بد دادن دختران درین اواخر افزایش یافته است و اگر جلوی این پدیده ناپسند گرفته نشود آمار خشونت ها بالا می رود.

گفته می شود در سال گذشته(۱۳۹۴) ۲۱۰ قضیهء خشونت ثبت ریاست امور زنان شده وده ها مورد خشونت دیگر بنابر عدم آگاهی و ناتوانی زنان در رسیدن به ارگانهای عدلی و قضای ثبت ناشده باقیمانده است.

Author

About Author