زنان انتحاری بزرگترین خطر در موصل عراق است

یکی از فرماندهان ارشد نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد بزرگترین خطری که اکنون نیروهای عراقی در موصل با آن مواجه اند «زنان انتحاری گروه تروریتسی داعش» هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “سلام العبیدی” از فرماندهان ارشد نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم در عراق اعلام کرد از آنجایی که در موضوع تفتیش زنان محدودیت‌های وجود دارد، داعش از این فرصت سوءاستفاده کرده و از زنان برای انجام عملیات‌های انتحاری استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی، فرار غیرنظامیان از بخش قدیمی موصل را به دقت زیر نظر دارند و کنترل و تفتیش مردان با درخواست از آنها برای درآوردن لباس‌هایشان آسانتر است.

آقای العبیدی گفته است که درباره زنان محدودیت‌هایی وجود دارد و به همین دلیل زنان انتحاری در حال حاضر بزرگترین خطر کنونی در موصل عراق هستند.

وی تصریح کرد: نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم تا کنون موفق به مهار ۷ عملیات انتحاری از طریق زنان داعشی شده‌اند. حتی برخی از مردان داعشی نیز لباس زنانه می‌پوشند و به این طریق اقدام به انجام عملیات می‌کنند.

العبیدی هم‌چنین گفت برخی از این داعشی‌ها اقدام به ورود به منازل می‌کنند و نیروهای امنیتی برای مجبور کردن آنها به خروج، ناچارند از دود و گلوله استفاده کنند و به ورودی‌های منازل را آتش بزنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *