زنان افغانستان نباید فریب شعارهای غربیها را بخورند

12674303_1021975394530247_1576334205_n

کشورهای خارجی حاضر در افغانستان به دنبال تضعیف زنان هستند و زنان نباید فریب آنها را بخورند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مطلب در همایش انقلاب اسلامی و زنان بیان شد.

این همایش با حضور شماری از علما، استادان دانشگاه، زنان و مردان امروز (۲۱دلو) در مرکز فعالیتهای فرهنگی تبیان در کابل برگزار شد.

محمد جواد گوهری، یک تن از علمای دین در سخنانی جایگاه زن در جامعه را والا دانسته و گفت که متاسفانه در قرن ۲۱ خشونتهای زیادی متوجه زنان در کشور است.

وی اظهار داشت که افراط و تفریط بر سر راه زنان در کشور یکی از عوامل افزایش خشونت بر آنان بوده که عدم اجازه به درس خواندن زنان از موارد افراطی در افغانستان است.

از سویی هم سید عیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز تبیان اظهار داشت که اسلام در مورد حقوق زنان مبارزه کرده و آنها را تحقق بخشید.

وی با بیان اینکه توجه اسلام به زن شگفت انگیز است، افزود که زن در اسلام از جایگاه برجسته و ویژه ای برخوردار است.

مزاری گفت که اگر در جامعه خشونت و ظلم در برابر زنان وجود دارد؛ ربطی به اسلام ندارد بلکه برداشت غلط از آموزه های اسلام شده است .

به گفته وی، غرب از هر لحاظ اسلام عقب است و نمی تواند برای زنان اسلام حقوق تعیین کند؛ چون تمام حقوق زنان در ابتدای ظهور اسلام روشن و واضح بود در حالیکه زن در جامعه غرب به عنوان یک کالا به حساب می آید.

با این حال منبع نقش زنان در انقلاب اسلامی را نیز مهم دانسته و گفت: بدون حضور زنان، انقلاب اسلامی ایران به راحتی تحقق نمی یافت و بعد از انقلاب، زنان به جایگاه اسلامی شان دست یافتند.

بر اساس اظهارات مزاری، در مورد زنان در کشور هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است و یکی از دلایل مهم خشونت ها علیه زنان کم توجهی علما در بیان حقوق زنان است.

منبع اظهار داشت که برنامه های زیادی برای زنان کشور از سوی کشورها و انجوهای خارجی در حال شکل گیری است و متاسفانه دولت و علما در این راستا در خواب به سر می برند.

این محفل با اجرای سرود خواهران به پایان رسید.

Author

About Author