زمستان فرصتی برای حل مشکلات امنیتی

abdullah-abdullah-2009-farzana-wahidyapرئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی می گوید که فرارسیدن فصل زمستان فرصتی است تا مشکلات نیروهای امنیتی مورد بررسی قرار گرفته و حل گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، در نشست امروز (دوشنبه ۲۵عقرب) شورای وزیران اظهار داشت که چالش های امنیتی در جلسات متعدد شورای امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته عبدالله، نواقص، چالشها و کمبودهای نیروهای امنیتی یکی از مسایل مهم مورد بحث بوده که امید می رود با فرارسیدن فصل زمستان، فرصتی برای حل آنها پیدا شود.

وی اظهار داشت که با استفاده از درسهای گذشته به ویژه سال روان، تلاش خواهد شد تا در فصل زمستان، به تقویت و حل مشکلات نیروهای امنیتی پرداخته شود.

عبدالله، ناامنی و درگیری نیروهای امنیتی را مانعی برای عدم حل مشکلات آنها در شرایط فعلی دانسته و اظهار داشت که هم اکنون نیروهای امنیتی در حال درگیری در ولایت های ننگرهار، فاریاب، هلمند، کندز، سرپل و شمار دیگری از ولایت ها هستند.

رئیس اجرائیه تصریح کرد که عملیات گسترده ای بر علیه شورشیان در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز راه اندازی شده است و تا زمان پاکسازی کامل، ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که در سال روان، شورشیان داعش نیز به گروه های مخالف حکومت اضافه شده و بخشی از نیروهای امنیتی را مصروف درگیری با خود کرده است.

Author

About Author