زمستانی سخت منتظر پناهجویان سوری

شهروندان سوری که به دلیل بحران ادامه ‌دار در سوریه به ترک خانه‌های خود مجبور شده‌اند، هم‌چنان در رنج به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کاهش دما وضعیت را برای پناهندگان سوری بسیار وخیم‌تر کرده است، بیشتر پناهندگان بیش از ظرفیت مناسب در منازلی زندگی می‌کنند در حالی که دیگران در چادرهایی ساخته شده از نخاله‌هایی چون تابلو‌های تبلیغاتی تخریب شده به سر می‌برند.

براساس گزارشها پناهندگان مستقر در اردوگاه تل ابیاد منابع ناچیزی در اختیار دارند و در حالی که فصل زمستان نزدیک است، بسیاری از این که نتوانند با آب و هوای سخت مواجه شوند بیم دارند.

این پناه جویان میگویند: زمستان در این جا به طور باورنکردنی سرد است، ما آب نداریم. فقط تجهیزات تابستانی هم‌چون روانداز سبک در دسترس است. ما سوخت و وسائل گرمایی نداریم. والدین کودکان نگران فرزندان خود هستند در عین حال بسیاری از خود آنان از سرماخوردگی، عفونت ریوی و دیگر بیماری‌ها در رنج هستند.

این در حالی است که سازمان‌هایی در لبنان هم‌چون گروه امور فرهنگی، اجتماعی و آموزشی SAWA که تحت نظارت نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان، یونیفل فعالیت می‌کند، تلاش می‌کنند تا به پناه‌جویان یاری رسانند.

گفته می‌شود، پیش‌بینی‌های هواشناسی امسال را سردترین سال در لبنان ارزیابی کرده‌اند و سوریه‌ای‌های بی‌خانمان در اردوگاه تل الابیاد به علاوه وضعیت وخیمی که در حال حاضر دارند با شرایط بسیار سختی مواجه خواهند بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *