زلمی خلیلزاد دست از پا درازتر آمریکا رفت

زلمی خلیلزاد نماینده پشین دولت آمریکا در افغانستان، سفیر پشین آمریکا در افغانستان و عراق؛ چند روز قبل با دعوت بعضی‌ها وارد کابل شد و خواست که نقش طاووس را بازی کند و به یاد زمان سابق خود را نماینده تام الاختیار حکومت (ترامپ) جا بزند و برای رهبران افغانستان تعین تکلیف کند.

بعضی از رسانه‌های هم‌سو با منافع آمریکا برای این «طاووس» نما برنامه ویژه گرفتند و خلیلزاد هم نتوانست چهره فاشیستی خود را پنهان کند و به یک باره شروع کرد به هشدار دادن و تهدید کردن رهبران جبهه شمال و خواست که با این بچه ترسناک شبیه سال‌های ۲۰۰۱ از موضع شان کنار بیایند و هم‌سو با حرف‌های خلیلزاد شوند.

اما خلیل‌زاد اشتباه فکر کرده بود و سال را هم به اشتباه گرفته بود چون امسال ۲۰۱۸ میلادی بود و مردم هم به شعور نسبی سیاسی دست پیدا کرده بودند و رهبران سیاسی هم در طول ۱۷ سال در کوره سیاست افغانستان پخته شده بودند و با این تهدیدها هیچ کاری کرده نتوانست انجام بدهد که آبروی خود را نیز برد.

یکی دیگر از اشتباهات خلیلزاد هم این بود که کتاب «فرستاده» را نوشت و در این کتاب حال راست یا دروغ خود را قهرمان جلو داد و از بعضی رازهای نگفته نیز پرده برداشت و این سبب شد که دستش رو شود و دیگر آن هیبت و هژمون گذشته را نداشته باشد.

حال گفته می‌شود که خلیلزاد فرستاده اسبق آمریکا دست از پا دراز تر به آمریکا برگشته است و تنش‌ها میان ارگ و بلخ سر جایش است هنوز و خلیل‌زاد که دید مفید واقع شده نمی‌تواند دست از پا درازتر رخت سفر بست.

همچنان گفته می‌شود که قبل از آمدن به افغانستان خلیل‌زاد بارها از ترامپ درخواست ملاقات کرده بود که این درخواست از سوی کاخ سفید رد شد و بعد با لابی دست چندم آمریکایی خود به تماس شده وارد کابل شد و این بار بیشتر آبرویش رفت.

این در حالیست که او بعد از پایان دوره خدمت در افغانستان به کمیتۀ امور روابط خارجی سنای آمریکا احضار شد و مورد انتقاد تند بعضی از ارشد سنا قرار گرفت.

اعضای سنا او را با القاب سیاست‌مدار فرصت‌طلب، غیرمسلکی، فریبکار و شخصی که دید درست ندارد نوازش کردند و او را حامی طالبان و لابی پاکستان خوانند.

همچنان گفته می‌شود که خلیل‌زاد بارها بخاطر خوش خدمت به آمریکایی از موضع اسرائیل دفاع کرده و جنگ فلسطین با اسرائیل را محکوم کرده است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *