زلزله در اکوادور جان ۴۱ تن را گرفت

resized_1567731_431زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۸ ریشتر در شمال غرب ساحل اکوادور جان ۴۱ تن را گرفت و موجب صدور هشدار احتمال وقوع سونامی شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این زمین لرزه‌ای پر قدرت شب گذشته (شنبه) در اکوادور طی دهه گذشته در نوع خود شدیدترین زمین لرزه بوده‌ است.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن است بر اثر وقوع این زمین لرزه ۴۱ تن جان خود را از دست داده و خسارت قابل توجهی در نزدیکی کانون زلزله و شهر «گوایاکوییل» به جا مانده‌ است هر چند جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده‌ است.

در پی وقوع این لرزه زمین ۷.۸ ریشتری مقامات اکوادور از مردم درخواست کردند مناطق ساحلی را به دلیل احتمال سونامی تخلیه کنند. همچنین بسیاری از مردم وحشت زده به سرک ها پناه برده‌اند.

این زمین لرزه در عمق ۲۰ کیلومتری رخ داده‌ است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اکوادور از سقوط پل، تخریب بخشی از ساختمان یک هتل و ریزش برج مراقبت یک میدان هوایی در شهر «منتا» حکایت دارد. همچنین جریان برق و تلفن در برخی از بخش‌های پایتخت این کشور قطع شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ پس از این زمین لرزه مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام اعلام کرد: امواج سونامی به ۰.۳ تا یک متر بالاتر از سطح جزر و مد رسیده‌ است. در شمال پرو در همسایگی اکوادور هم نسبت به وقوع سونامی اخطار داده شده است.

Author

About Author