زعبی: برخی در قبال جنایت های علیه فلسطینیان سکوت می کنند

11926-40081-8587985285089347616-haneen_zoabi_1کانال ۱۰ تلوزیون اسرائیل برای نخستین بار مبادرت به پخش سخنرانی حنین زعبی از اعضای کنست در مراسم شب بلورین در هلند نمود.

به اساس این گزارش، کانال ۱۰ تلوزیون اسرائیل سخنرانی حنین زعبی از نمایندگان کنست (حزب لیست مشترک) را پخش کرد.

وی در این سخنرانی گفت:«من از طرف تمام مخالفان با سرکوب صحبت می کنم از طرف کسانی که در اسرائیل ، آلمان ، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی تا به حال سکوت اختیار کرده اند اعلام می کنم که دیگر سکوت نخواهیم کرد.

۷۷ سال پیش (۱۹۳۸)، در این روز به دلیل نارضایتی رهبران نازی از تعلل یهودیان در ترک کشور ۴۰۰ یهودی کشته و ۳۰ هزار نفر دیگر نیز اخراج شدند. و در روزهای پس از شب بلورین ،آمار کشتار یهودیان طبق ارزیابی ها تا ۱۴۰۰ نفر افزایش یافت.

ولی در حال حاضر در اسرئیل  هر روز کلیساها و مساجد به آتش کشیده می شوند طرفداران تیم بیتار ، پس از هر بازی فوتبال، مرگ بر اعراب و انسان ها را فریاد میزنند و زمانی که خانواده ای را به آتش می کشند بقیه سکوت می کنند».

زعبی در ادامه افزود:«ما در سال های اخیر، شاهد چنین تحولاتی در اسرائیل هستیم. برخی جنایت علیه فلسطینی ها را توجیه و ما سکوت کردیم».

زعبی همچنین اظهار داشت:«هزاران جنایت توسط نتانیاهو نسبت به کودکان و زنان فلسطینی انجام می شود و نظام به اصطلاح دموکرات دنیا سکوت میکند».

او در پایان سخنرانی خود از هلندی ها خواست که ساکت نباشند و گفت:«در جریان جنگ اخیر در غزه، ۱۷۰۰ نفر کشته شدند که ۵۰۰ نفر از آنها را کودکان تشکیل می دادند. اما این کشتارها متوقف نشده است.

فلسطینی ها، هر روز کشته می شوند. من از شما می خواهم در مقابل آنچه برای قوم من در حال رخ دادن است ، ساکت نباشید. در مقابل کسانی که می خواهند شمارا ساکت کنند ، سکوت نکنید».

Author

About Author