رییس کمیسیون مستقل انتخابات برکنار شد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، نجیب‌الله احمدزی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، را از سمتش برکنار کرد.

در فرمان ریاست جمهوری آمده است که « به اساس فیصله و مطالبه مورخ ۲۱ عقرب سال جاری کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر عزل نجیب الله احمدزی از عضویت آن کمیسیون، هدایت داده میشود تا نهاد های مربوطه، لست کاندیدان جدید را به منظور تعیین یکتن عضو کمبود آن کمیسیون به ریاست جمهوری معرفی نمایند.»

نجیب الله احمدزی، یک سال پیش به عنوان رئیس کمیسیون مستقل انتخابات از سوی بقیه اعضای این کمیسیون انتخاب شده بود.

اصلاحات در قوانین و کمیسیون‌های انتخاباتی یکی از مفاد اصلی موافقتنامه‌ای بود که بر بنیاد آن حکومت وحدت ملی ایجاد شد. بعد از تاخیر زیاد، اعضای جدید کمیسیون از سوی رئیس جمهوری انتخاب شدند.

این درحالیست که عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی هم خواستار اصلاحات در این کمیسیون شده بود.

همچنان نجیب الله احمدزی ادعا کرده بود که  سرور دانش کمیشنران کمیسیون انتخابات را تهدید کرده‌است و از آنان خواسته‌است تا بر ضد وی نامه‌ای بنویسند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رادیو آزادی احمدزی گفته است که «نوشته کمیشنران در باره من باید ده ماه پیش یا هم حد اقل دو هفته پیش صورت می‌گرفت، اما این‌ها از طرف استاد دانش (معاون دوم رئیس جمهور) تهدید شده‌اند و برای‌شان گفته که اگر در باره رئیس کمیسیون یک چیزی ننویسید من شما را برکنار می‌کنم. آن‌ها یا بر اساس فشار و یا سهواً این نوشته را کرده‌اند که عواقب این کار در آینده بسیار خطرناک خواهد بود.»

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *