رییس جمهور غنی با معاون رییس جمهور ایران دیدار کرد

محمد اشرف غنی احمدزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز سه شنبه (۲۸ دلو) با شریعتمداری معاون رییس جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای شریعتمداری معاون ریاست جمهوری اسلامی ایران صبح روز سه شنبه وارد کابل شده است.

معاون رییس جمهور ایران در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان گفت: ما شاهد تحولات عظیم در کشور همسایه و برادر خویش افغانستان هستیم و ما مطمئنیم که افغانستان به سوی استقرار در حرکت است.

آقای شریعتمداری افزود که وزیر امور داخله جمهوری اسلامی ایران از جانب آن کشور برای کمیسیون همکاری های مشترک برگزیده شده است و کمیسیون مذکور نقشه راه را برای همکاری های بیشتر میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران آماده خواهد کرد.

همچنین رییس کشورمان می گوید که از جانب افغانستان نیز یکی از وزرای کابینه برای کمیسیون همکاری های مشترک میان دو کشور افغانستان و ایران معرفی خواهد شد.

رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد که کمیسیون مشترک روی آمادگی بخاطر تهیه نقشه راه، کار خواهد کرد و طرح نقشه راه باید یک بسته کامل را برای تحکیم روابط بین دو کشور در عرصه های درک خطر و اشکال تروریسم و نحوه مبارزه با آن، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، همکاری های اقتصادی و ترانزیتی، ازدیاد تجارت قانونی، حل مشکلات مهاجرین و همکاری در مورد آب، به طور بنیادی احتوا کند.

رییس جمهور گفت که در قسمت مهاجرت های اقتصادی به ایران مسئولیت خویش را می پذیریم و می خواهیم در باره حل مشکلات مهاجرین افغان در ایران به طور اساسی داخل یک بحث سازنده شویم.

آقای غنی گفت که افغانستان منحیث یک عضو فعال جامعه بین المللی با کشور های شامل در پنج حلقه سیاست خارجی اش، خواهان روابط نیک و حسنه است و به هیچ وجه روابط افغانستان با یک کشور، خطری را به کشور دیگری، خصوصاً کشور های همسایه متوجه نخواهد ساخت.

رییس جمهورغنی گفت که بنابر دعوت رسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، به زودی به آن کشور سفر خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *