رییس جمهورغنی در آینده نزدیک، به ایران و هند سفر می کند

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در آینده نزدیک به جمهوری اسلامی ایران و هند سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای غنی به دعوت رسمی مقام های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و هند برای دیدار و گفت وگو به این کشورها سفر می کند.

براساس خبرنامه های ریاست جمهوری، رییس جمهوری افغانستان با سفرای افغانستان مقیم کشورهای جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، چین، هند، تاجکستان، ازبکستان و ترکمنستان از طریق ویدیو کنفرانس در باره روابط افغانستان با کشورهای منطقه صحبت کرده است.

 در این کنفرانس ویدیویی، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و حکمت کرزی معاون سیاسی آن وزارت خانه نیز حضور داشته اند.

در این ویدیو کنفرانس، سفرای افغانستان مقیم کشور های همسایه و سفیر افغانستان در هند، در مورد چگونگی روابط کشور ها، تصویریکه از افغانستان در آن کشور ها وجود دارد و کار های انجام شده معلومات ارائه کردند و پیشنهادات شانرا بخاطر گسترش بیشتر روابط میان افغانستان و کشور های منطقه، بیان نمودند.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان پس از شنیدن پیشنهادات سفرای افغانستان مقیم کشور های منطقه گفته است که حلقه اول سیاست خارجی افغانستان را کشور های همسایه به شمول هند تشکیل میدهد که در حال حاضر روابط  افغانستان با این کشور ها همه جانبه بوده و در حال تغییر مثبت می باشد.

رئیس جمهورغنی کشور در جریان صحبت هایش، در باره سفر قریب الوقوع اش به کشور های جمهوری اسلامی ایران و هند صحبت کرد و همچنان یادآورشد که به زودی از رییس جمهوری تاجکستان دعوت خواهد کرد تا به افغانستان سفر نماید.

آقای غنی گفت که فرصت های زیادی برای گسترش روابط میان کشور های منطقه وجود داد و به وزارت امور خارجه و سفرای افغانستان در کشور های همسایه دستور داد تا از این فرصت استفاده اعظمی نمایند.

رییس جمهور به وزارت خارجه دستور داد تا یک میکانیزمی را به منظور پیگیری موافقتنامه های انجام شده و در حال انجام افغانستان با کشور های منطقه و جهان، به وجود آورند.

همچنان رییس جمهور به وزارت امورخارجه کشور دستور داده تا در زمینه تقویت روابط با کشورهای همسایه بکوشند و تصویر واقعی افغانستان را به نمایش بگذارند و افغانستان خطری برای هیچ کشور خصوصاً کشور های همسایه نیست و نخواهد بود.

رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه از امکانات موجود استفاده بهتر صورت گیرد، به مسئولین وزارت خارجه دستور داد تا به اساس یک برنامه منسجم اصلاحات در آن وزارت و سفارت خانه های افغانستان در خارج از کشور را روی دست بگیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *