رییس اجرایی حکومت با سفیر بریتانیا در کابل دیدار کرد

دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان روز یک شنبه با کارین پیرس سفیر جدید بریتانیا درکابل دیدار نمود.

دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان روز یک شنبه با کارین پیرس سفیر جدید بریتانیا درکابل دیدار نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار رییس اجرایی، بریتانیا را کشور دوست و یکی از متعهدان استراتیژیک افغانستان خواند.

وی گفت: حکومت وحدت ملی و مردم افغانستان از نقش سازنده٬ قربانی ها و کمک های سخاوتمندانه بریتانیا برای افغانستان در سالیان گذشته تقدیر می کنند و خواهان ادامه و گسترش این دوستی و روابط نیک اند.

رییس اجرایی در ادامه از آمادگی همکاری حکومت وحدت ملی با سفیرجدید بریتانیا در کابل خبر داد و ابراز امیدواری کرد که سفارت بریتانیا در راه تحقق برنامه های آن کشور برای افغانستان و بهبود وگسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور کار نماید.

همچنین خانم پیرس سفیر جدید بریتانیا در کابل گفت: کشورش به افغانستان به عنوان یکی از کشورهای دوست و هم‌پیمان نگاه می کند و به کمک های خویش به حکومت و مردم افغانستان ادامه می دهد.

خانم پیرس افزود: بریتانیا از شکل گیری حکومت وحدت ملی حمایت می کند و آماده است این حکومت را طبق اولویت های آن کمک نماید.

خانم پیرس در این دیدار از اراده و عزم راسخ کشورش در پیوند به اصلاحات نظام و نهادهای انتخاباتی خبرداده گفت: بریتانیا برای جلوگیری از تکرار بحران خواهان اصلاح نظام انتخاباتی در افغانستان است.

سفیر بریتانیا همچنان از توانایی و اعتماد به نفس قوای مسلح افغانستان تقدیر نموده و تلاش های آنان را در راستای حفظ تمامیت ارضی و ناکام سازی حملات دشمنان این کشور ستود.

همچنین در این دیدار وضعیت امنیتی٬‌ روابط منطقه‌ای افغانستان٬‌ به خصوص با پاکستان٬‌ وضعیت اقتصادی و ارائه خدمات به مردم افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

Author

About Author