رییس اجرائیه از عملکرد پاکستان در امور افغانستان انتقاد کرد

hqdefaultدکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان از عمکرد مقام های پاکستان در امور افغانستان به شدت انتقاد کرده و گفته است که گفتار پاکستان با عملکردش در تضاد می باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای عبدالله عبدالله روز چهارشنبه (۲۱ اسد) در دیدار با مایکل مکینلی سفیرامریکا در افغانستان از عملکرد پاکستان در امور افغانستان انتقاد کرد.

رییس اجراییه کشور ضمن انتقاد از سیاست های پاکستان در عدم همکاری صادقانه در راستای مبارزه با تروریسم گفت: حملات انتحاری و انفجاری روزهای گذشته را که توسط تروریستان صورت گرفت و صد ها قربانی بر جا گذاشت نمادی از این بی تفاوتی پاکستان است.

رییس اجرائیه همچنان تاکید کرد که پاکستان بر خلاف تمام گفته ها و شعارهایی که از زمان ایجاد حکومت وحدت ملی به اینسو داده است، در عمل هیچ همکاری نکرده و بر عکس، طالبان مثل همیشه به طراحی و تطبیق عملیات های انتحاری خود در افغانستان پرداخته اند.

رییس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در همین حال از سفرش به جمهوری عربی مصر گفت و از آن به عنوان سفری پر دستاورد یاد کرد.

همچنین مایکل مکینلی سفیر ایالات متحده امریکا در کابل ضمن ابراز تاسف عمیق از حملات انتحاری اخیر در افغانستان، این حملات را وحشیانه و بزدلانه خوانده و اعلام کرد که ایالات محتده امریکا از موقف دولت افغانستان در مقابل پاکستان حمایت همه جانبه می کند.

وی همچنان علاوه نمود که جامعه جهانی دولت و نیروهای امنیتی افغان را در مقابل تروریسم تنها نخواهد گذاشت و اجازه نخواهند داد که این کشور بار دیگر به لانه امن برای تروریستان تبدل شود و امنیت جهانی را به چالش مواجه سازند.

سفیر امریکا تروریسم، خشونت و انتحار را دشمن مشترک مردم افغانستان و مردم ایالات متحده امریکا و جهان عنوان کرده و بر مبارزه قاطع برای نابودی اش تاکید کرد.

Author

About Author