رییس اتاق تجارت، بخشی از کرایه‌ها را معاف کرد

رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور در واکنش به بسته بودن شماری از مکان‌های تجاری و کسب وکار برای جلوگیری از شیوع کرونا، کرایه‌ مستاجرین را معاف کرد.

به گزارش بخش اقتصاد خبرگزاری خاورمیانه، دولت افغانستان بخاطر تدابیر پیشگیرانه برای مدت سه هفته شهر کابل را قرنطینه کرد.

از آنجایی که در مدت قرنطین، اکثر کسب و کار و تجارت متوقف شده است، هیئت رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان با درک نگرانی مردم، اقدامات ذیل را در این زمینه روی دست گرفته است:
– توکل احمدیار رئیس عمومی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، به خاطر حمایت و خسار‌مند نشدن متشبثین کوچک و دکانداران، کرایه دکان‌های احمدیار پلازا واقع قلعه نجارهای خیرخانه، احمدیار سنتر واقع شهرنو و برج احمدیار واقع چهاراهی عبدالحق را (به استثنای بانک‌ها، دکان‌های خوراکه فروشی، ادویه فروشی‌ها و کلینیک‌های صحی)، از آغاز قرنطینه تا اخیر ماه حمل ۱۳۹۹ از پرداخت کرایه معاف نماید.
– اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز کرایه دکان‌های ملکیت این نهاد را که در ساحه جاده نادر پشتون واقع می‌باشند، از تاریخ ۹ حمل سال روان برای مدت یک ماه از مستاجرین خویش اخذ نمی‌نماید.
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری از تمامی اعضای سکتور خصوصی تقاضا کرده است تا با درک وضعیت بحرانی و مشکلات مردم در قسمت ملکیت‌های شخصی‌شان دست به اقدام مشابه بزنند.

پیش از این نیز برخی دیگر از سرمایه‌گذاران در کابل و هرات، کرایه جایدادهای‌شان را بخشیده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *