رژیم اسرائیل طی ۱۶ سال ۲۷ هزار کودک فلسطینی را به خاک و خون کشیده است

85659-255571-1406966972رژیم اسرائیل در ۱۶ سال اخیر، ۲۷ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العالم، وزارت اطلاعات فلسطین، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «از ابتدای انتفاضه مسجد‌الاقصی در سال ۲۰۰۰ تاکنون ، ۲ هزار کودک فلسطینی شهید و بیش از ۲۵هزار کودک نیز زخمی شده‌اند. در این بیانیه همچنین تاکید شده که تفنگداران رژیم اشغالگر اسرائیل، در این ۱۶ سال، بیش از ۱۲هزار کودک را بازداشت کرده‌اند که از این تعداد ۴۸۰ تن، همچنان در زندان به سر می‌برند.

در بیانیه همچنان آمده است که ۹۵ درصد از این کودکان، در مراحل بازداشت و بازجویی شکنجه شده‌اند و به آنان تعرض شده و یا از داشتن وکیل در هنگام بازجویی محروم بوده‌اند یا به اکراه ناچار شده‌اند به اموری که به آنها گفته می‌شد، اعتراف کنند.

وزارت اطلاعات فلسطین در این بیانیه همچنین خاطرنشان کرده که رژیم اشغالگر اسرائیل، سالانه ۷۰۰ کودک از ولایت‌های مختلف فلسطین را به بهانه پرتاب سنگ به تفنگداران رژیم اسرائیل و شهرک‌نشینان، بازداشت می‌کند و دانش‌آموزان فلسطینی را در پسته های تلاشی بر دروازه‌های شهرها و روستاها آزار می‌دهد.

در جنگ ۵۱ روزه غزه نیز بیش از ۵۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند. این جنایات باعث شده تا اسرائیل به رژیم «کودک‌کش» معروف شود.

Author

About Author