روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی دور دوم انتخابات آغازشد

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور را امروز (سه شنبه ۲۷ جوزا) رسما آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نادر محسنی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی در یک نشست خبری اعلام کرد  رسیدگی به شکایت‎ها در دفاتر ولایتی این کمیسیون آغاز شده است.

وی افزود: دفاتر ولایتی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در هر ولایت‌، مرجع رسیدگی به شکایت‎ها در مورد همان ولایت است؛ چه این شکایت‎ها در دفاتر ولایتی و یا دفتر مرکزی در کابل ثبت شده باشد.

محسنی تصریح کرد: در صورتی که فیصله ابتدایی در دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات مورد قبول واقع نشود و  شاکی خواستار استیناف باشد، در صورتی دفتر مرکزی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی، بررسی و رسیدگی مجدد خواهد کرد که طرف استیناف‎خواه، باید مدارک معتبر ارائه دهد.

به گفته محسنی، تا هنوز ۶۶۴ مورد شکایت علیه «عبدالله عبدالله» و ۵۷۳ مورد هم علیه «اشرف غنی احمدزی» به ثبت رسیده است.

براساس گفته های سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی بیشترین شکایت‎ها در ولایت کابل”۵۱۴″ شکایت، قندهار۱۱۵شکایت، قندوز ۱۱۳شکایت و در هرات هم ۱۰۴ مورد شکایت به ثبت رسیده است.

همچنین عبدالغیور غیور رئیس اتحادیه حقوقدانان افغانستان  در نشست خبری از عدم اعلام نتایج انتقاد کرد و گفت با توجه به این که تمام نتایج مراکز رأی‎‌گیری در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار گرفته اما اعلام نشده است.

وی افزود: تمام نتایج مراکز رأی‌گیری در دسترس کمیسیون مستقل انتخابات و ۲ کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته اما مسئولان این کمیسیون آن را برای ملت این کشور اعلام نمی‎کنند.

وی افزود: دیر اعلام شدن نتایج اولیه انتخابات نقض صریح قانون اساسی، قانون انتخابات و لایحه این کمیسیون است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *