روند توزیع کارت رای دهی در دایکندی متوقف است

تازه ترین گزارشها از مرکز کشور حاکیست که روند توزیع ثبت نام در ولایت دایکندی  به دلیل عدم امکانات کافی  چند روزی است که متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ،مسوولان کمیته دادخواهی ولایت دایکندی در مرکز افغانستان اعلام کرده اند که به دلیل نبود امکانات کافی، کار مراکز توزیع کارت رای دهی و تیم های سیار، از بیست روز به این سو، در این ولایت متوقف شده است.

تیم های سیار کمیسیون مستقل انتخابات افعانستان، برای توزیع کارت رای دهی تا چند روز دیگر وقت دارند

یکی از مسوولان این کمیته و رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر ولایت دایکندیبه رسانه ها گفته است که از بیست روز به این طرف به دلیل نبود امکانات، کار مراکز توزیع کارت رأی دهی و تیم های سیار، در این ولایت متوقف است.

او می گوید که، در حال حاضر نیز امکانات مورد نیاز به دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات افغانستان در دایکندی فرستاده نشده است.

وی همچنان تاکید کرد: “تعداد زیادی از باشندگان واجد شرایط  ولسوالی های ولایت دایکندی، هنوز کارت رای دهی دریافت نکرده که این مسئله مایه نگرانی مردم این ولایت شده است.”

کمیته دادخواهی ولایت دایکندی، متشکل از دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، شورای ولایتی، احزاب سیاسی، شورای علما و نهادهای جامعه مدنی این ولایت است.

این کمیته روز گذشته به دلیل مسدود بودن بیست روزه مراکز رای دهی و توقف کار تیم های سیار توزیع کارت رای دهی در ولایت دایکندی، نشست خبری برگزار کرده و نیز اعلامیه ای صادر کردند.

در اعلامیه این کمیته آمده است: “از بیست روز به این سو کار مراکز رای دهی و تیم های سیار توزیع کارت، در ولسوالی های شهرستان، میرامور، خدیر،  کیتی، سنگ تخت و بندر، اشترلی و کجران ولایت دایکندی متوقف شده است.

 براساس اعلامیه، یافته های کمیته دادخواهی دایکندی نشان می دهد که تا کنون تعداد زیادی از باشندگان واجد شرایط در تمام ولسوالی های دایکندی، کارت رای دهی دریافت نکرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *