روسیه ۵ مقام آمریکایی را به کشورش راه نداد

111102123617_russia_usa_640x360_._nocreditوزارت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه از ورود ۵ مقام رسمی آمریکایی به خاک این کشور جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رویترز، تصمیم روسیه برای ممنوعیت ورود ۵ مقام رسمی آمریکایی به خاک این کشور پس از آن اتخاذ شده است که واشنگتن ۵ مقام روسی را به اتهام نقض حقوق بشر به فهرست تحریم‌ها افزوده است.

آمریکا در حالی ۵ مقام رسمی روسیه را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرده که ۴ نفر آنها را متهم نموده است که در مرگ یک وکیل روسی دست داشته‌اند. این وکیل روسی در زمینه مقابله با فساد مالی فعالیت داشته و در سال ۲۰۰۹ میلادی در زندان جان باخته است.

این ۵ نفر قادر به اخذ ویزای سفر به آمریکا نخواهند بود و دارایی‌های آنها نیز در آمریکا توقیف و ضبط می‌شود. ماگنیتسکی در سال ۲۰۰۹ و در سن ۳۷ سالگی پس از یک سال زندان جان باخته است. وی به اتهام فرار مالیاتی به زندان محکوم شده بود.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، آمریکا قانونی را موسوم به قانون ماگنیتسکی تصویب کرد که بر اساس آن واشنگتن می‌تواند هر مقام رسمی روسی را که در مرگ این وکیل روسی یا سایر موارد نقض حقوق بشر دست داشته، با تحریم مجازات کند.

Author

About Author