روسیه کمک تسلیحاتی با طالبان مسلح را رد کرد

ماریا زخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه با هدف صلح در افغانستان در حد یک تماس با طالبان ارتباط دارد و ادعای کمک این کشور به گروه طالبان صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به ادعای مقامات افغانستانی از کمک تسلیحاتی این کشور به طالبان اظهارداشت که روسیه در شمال افغانستان پایگاه نظامی ندارد و به طالبان نیز آموزش و تجهیزات نمی‌دهد.

این مقام وزارت امور خارجه روسیه گفته است که ادعای مقامات محلی افغانستان در ارتباط با کمک تسلیحاتی روسیه با طالبان نادرست است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که از سخنان مقامات مسکو نباید سوء استفاده شود و مسکو در حد یک تماس برای صلح در افغانسنان با طالبان در تماس است.

وی خاطرنشان کرد که پیش از این تلویزیون الجزیره مطلبی را به نقل از «سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر پشتیبانی از طالبان منتشر کرده بود که نادرست بود.

هفته گذشته مقامات محلی در شمال کشور از ساخت پایگاه توسط روسیه برای جنگجویان طالبان در ولایت قندوز خبر داده بودند.

امان‌الدین قریشی ولسوال ولسوالی «امام‌صاحب» ولایت قندز گفته بود که روسیه به صورت آشکارا از طالبان حمایت می‌کنند که باعث تشدید ناامنی‌ها در این ولسوالی شده است.

وی مدعی شده بود که روسیه برای طالبان در منطقه تحت تسلط آنها که به وست ۵۰ کیلومتر مربع هست پایگاه آموزشی ساخته و جنگجویان این گروه را آموزش می‌دهد که در هر دوره بیش از ۱۰۰ جنگجو در این پایگاه آموزش می‌بیند.

همچنین عبدالحمید حمیدی، فرمانده پولیس ولایت قندوز نیز این موضوع را تائید کرده بود

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *