”روسیه موفقانه حمله تمام عیار به ناتو را طراحی و تمرین کرده است“

فرمانده ارشد ناتو اعلام کرد روسیه و بلاروس در حال طراحی و  تمرین جنگ تمام عیار با ناتو هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «ریهو تراس» فرمانده نیروهای دفاعی استونی در ناتو، با اشاره به تمرینات نظامی زاپاد ۲۰۱۷ روسیه و بلاروس در دریای سیاه گفت: روسیه در این تمرینات، حمله تمام عیار به ناتو را طراحی و تمرین کرده است.

بر اساس این گزارش، ریهو تراس، با اشاره به تمرینات نظامی «زاپاد» روسیه که سپتامبر سال گذشته میلادی توسط ارتش های دو کشور روسیه و بلاروس در آبهای دریای بالتیک انجام شد گفت: روسیه در حقیقت در این عملیات یک جنگ تمام عیار با ناتو را تمرین کرد و توانایی خود را با استفاده از این عملیات و هشداری کوچک (به ناتو) به رخ کشید.

به گفته وزیر دفاع روسیه، نیروهای نظامی این کشور در تمرینات نظامی زاپاد در حقیقت نوعی رزمایش دفاعی در برابر حمله نیروهای نظامی خارجی را به همراه ارتش بلاروس تمرین کردند.

اما تراس با رد سخنان وزیر دفاع روسیه در خصوص دفاعی بودن ماهیت تمرینات نظامی زاپاد تاکید کرد: اجازه بدهید واضح بگویم؛ روسیه با انجام تمرینات زاپاد ۲۰۱۷ یک حمله نظامی تمام عیار علیه ناتو را تمرین کرد.

وی افزود: این تمرینات تنها کشورهای حوزه دریای بالتیک را هدف خود قرار نداد بلکه نمایشی وسیع از تمریناتی بود که گستره آن از منتها علیه شمال تا دریای سیاه را در بر می گرفت.

این فرمانده نظامی ارشد ناتو تاکید کرد: دامنه و مقیاس کل این تمرین نظامی بسیار فراتر از آن چیزی بود که به طور رسمی اعلام شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *